BANJALUKA, Ministar finansija Republike Srpske /RS/ Aleksandar Džombić izjavio je da će ovo ministarstvo vjerovatno dati saglasnost za povećanje cijene goriva za pet feninga radi finansiranja “Željeznica RS”, ali da tu odluku neće donijeti bez razgovora sa onima koji misle da to nije dobro.
“Analiziraćemo tu inicijativu i kakve efekte bi imalo povećanje i vjerovatno dati saglasnost. U svakom slučaju, nećemo naprečac donijeti odluku i ući ćemo u javnu raspravu sa svima onima koji misle da to nije dobro”, rekao je Džombić novinarima u Banjaluci.
On je napomenuo da su ministarstva saobraćaja RS i Federacije BiH pokrenula inicijativu o povezanju cijene goriva za pet feninga radi finansiranja željezničkog saobraćaja u BiH.
Džombić je rekao da će, u slučaju donošenja odluke, to biti jedan od značajnijih prihoda koji bi iznosio između 20 i 25 miliona KM na godišnjem nivou, jer bi to bio doprinos stabilizaciji situacije u obje željeznice.
On je podsjetio da “Željeznice RS” dobijaju iz budžeta RS oko 32 miliona KM na godišnjem nivou, dodavši da to nije ništa novo, jer sve zemlje daju subvencije željeznicama da bi se održali kapaciteti u pozitivnom poslovanju.
“`Željeznice RS’ karakteriše pozitivno poslovanje u teretnom saobraćaju, ali imaju probleme u putničkom, kao i ostala preduzeća u okruženju. Trenutno radimo jednu studiju i moguću potrebu razdvajanja infrastrukture od saobraćaja, što će dati određene pravce kretanja i osposobljavanja željeznica, kako bi bile profitabilne”, rekao je Džombić.
Direktor “Željeznica RS” Petko Stanojević rekao je da bi bilo dobro ako bi ova firma dobila tih pet feninga, jer bi to značajno popravilo stanje.
On je dodao da bi ovo preduzeće, od ukupnih više od 20 miliona KM, dobilo između 10 do 15 miliona KM.
22 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Malo li vam je, što ste do sada pokrali?!
–
Željeznice RS su leglo kriminala, krađe, otimanja. Sada još trebamo dodatno plaćati, jer su raskrčmili i oteli sve što nije bilo privezano za nebesa.
…..'to nije nista novo, jer sve zemlje daju subvencije zeljeznicama da bi se odrzali kapaciteti u pozitivnom poslovanju’
smecaru, lazovcino, lopove. pa kako te nije sramota, j.. se tebi, ti na jesen dizes sidro iz fotelje, a ko ce da namiri 150 miliona gubitaka zeljeznice plus jos par stotina miliona dugova, plus navedene subvencije kojima stetite budzet…
a ti sunce! sta je sljedece? sume, lutrija…ovim otvarate mogucnost da svako javno/vecinsko drzavno preduzece pokriva gubitak na teret svih gradjana RS, a koristeci monopolsku poziciju istog!
Treba podrzati ovakve trzisne poteze vlade. Evo ja se nisam vozio vozom zadnih 15 godina, ali sada kada nagurate cijenu goriva na jedno 4 KM po litri, preci cu na voz. Vidis kako vlada zna, znanje.
ovaj petko stanojevic je rekao da se zeljeznice bore protiv krize (pazite sad ovo) tako sto zaposljavaju nove radnike (a najmanje 1000 radnika je visak) :S
da ne povjerujes, mora da je to pokupio na nekom stranackom saboru 😀
vjerovatno na poslu insistira da ga oslovljavaju sa g. menadzer hahahah
u moru bespotrebnih nameta na biznis,predlazem da vlada uvede namete na vazduh. naime, svaki gradjanin treba dnevno da uplati 5,00 KM posebne republicke takse za disanje, koja ce se upotrijebiti za finansiranje poslijeratne obnove zemlje. za preduzetnike i zaposlene taksa bi iznosila 10,00 KM.
Kad smo kod nameta – predlazem da se uvede porez na mijenjanje gaca. Znaci, ukoliko promijenis gace, platis 3 KM + PDV.
Mnogi cemo hodati us*****, al’ bice i onih koji ce platiti.
Ahhh…sad se sjeti da su uveli slican namet, Privredna komora mi danas posla fakturu od 180 KM.
Uskoro će ti stići i od Saveza računovođa, ako već nije :((
Organizacija djure mutavog je preteca u isisavanju krvi iz privrede, ciji je recept sultanat Mordora samo dodatno razradio. Djuro nagura u Vrucicu 600 – 700 znojavih tetki na ”seminar”, uzme im lovu i nahrani ih volom s raznja uz milozvuke ere ojdanica. Hajd, nek se ne pojavi koja tetka, ode ”licenca”.
@122
a zasto si clan privredne komore?!
nikakve koristi od njih nema
bivsi clan
Dzomba, evo ja nemam ideje kako ili cime bih se u zivotu bavio, svaki ”biznis” koji sam pokrenuo propao je, ostavio sam gubitke po svim osnovama po kojima je moguce, al’ zaposljavam 9 radnika – pa ako neces bunt nabaci na tu litru neku sicu i za mene – moze i 2 feninga, nije problem. Ako imas kakve sheme, ja bih dodatno zaposlio sekretaricu i masazerku, pa i po osnovu podsticaja zaposljavanja ako moze nekih 200 000 eura (sekretarica je iz EU – rumunka, kao i masazerka, pa zato eurici). Naravno, uzecu ja i par pripravnica, cisto da mogu da obnovim vozni park supruge (malo joj je BMW sa manuelnim mjenjacem nepoznanica, pa bi isli na automatik), tu mi daj onako po slovu zakona. Srdacno tvoj, kontakt imas 🙂
rssx
ja sam glavonjama iz komore napisao prije nekih godinu dana dopis koji sustinski glasi:
sta vi meni prodajete za tu lovu koju trazite, ako mi ne isporucite robu ili uslugu ima da vas tuzim.
Oni salju fakture razrezano po visini prihoda, ja im ne placam, a oni se uporno pozivaju na obaveznost clanstva u komori. Ranije nije bilo obavezno, a onda su izmijenili zakon. Ili mozda je i to izmijenjeno da ih otkacim na kulturan nacin?
@122
–
Moraš zaposliti i pripravnice zbog poslovnih partnera. Radi higijene.
–
Poželjno je da uposliš i kakvog obdarenog pripravnika, za partnere iz EU i sl.
Današnji mladići lebac zarađuju opslužujući XXXXXXXXXXXXXXXXXX, supruge i bivše ljubavnice naših političara.
Aaaaaa, trazio sam ja pripravnice, al’ da zastitim dzombu nisam bas ulazio u dubinu, da ce se ici u dubinu 🙂
Mislim da se opsluzuju i sadasnje ljubavnice politicara, a ne samo bivse. Najbolje se to radi kad si gladan, a nasi politikusi nisu nikada gladni (osim vlasi i love), e tu stupaju na scenu gladni studenti, mladi ekonomisti, pravnici, piloti, kopiloti praznih stomaka, gradjevinci, putari i ini.
Dodik je obećao referendum. Evo prilike za to. Da našeg dragog Ministra finansija ne opterećujemo da sam mora donijeti odluku o uzimanju od napaćenog naroda ovih 25 miliončića konvertibilnih markica za kretenluke poslovodstva na Željeznicama RS. A šta mu znači i ovo u izjavi; daću saglasnost, ali ću prije toga razgovarati sa onima što su protiv. Procjenjujem da bi preko 80% građana bilo protiv, a da li sam u pravu jedino bi mogao referendum pokazati.Ili će Džomba izabrati koga će konsultovati kao da je protiv, pa ih ubjediti da i oni pristanu.Ako neko bude organizovao auto demonstracije, rado ću se pridružiti iako mi svirena nije naročito glasna.
Kakav narod takva i vlasti i tako ce biti ubuduce ako se narod ne dozove pameti
Nekada se to zvalo pravim imenom: samodoprinos. I bio je referendum i svi su glasali za samodoprinos.
PS. Razlika je u tome što su prije sa parama od samodoprinosa stvarno gradili puteve, pruge…, a SAD ???????? SVE ZA PREDIZBORNU KAMPANJU.
Kad smo kod referenduma, a jel’ moze referendumsko pitanje na capitalu:
1. Treba li milu sutnuti u d***
2. Treba li ZERS-u dati tih 0.05 KM po litri
Zanimljivo.
U pitanju je firma koja djeluje na malom prostoru i koja po prirodi posla ima ogromne troškove tako da nema ni minimum šanse da posluje sa dobitkom.
Vlada će natjerati građane da još plaćaju toj firmi pored onih izdvajanja koja se već daju ZERS-u.
To će trajati godina i na kraju će biti prodana nekoj velikoj kompaniji za 1 KM. Pošto će ostati dugovi opet će prodavac platiti i njih i opet iz budžeta.
Namet na gorivo će i pored toga ostati godinama jer se nameti uglavnom ne ukidaju.
DŽombić pominje namet za pomoć ZERSU a ne pominje plan restruktuiranja niti tačan period koji je potreban za taj projekat tako ne spominje koliko dugo godina može trajati taj namet.
Iz toga proizilazi da, jednom kada se uvede, on više nikad neće biti ukinut.
Pa i dosada smo finansirali projekte SNSD-a za koje se ne zna koliko koštaju ni onda kada se završe (zgrada Vlade), ne zna se sa kim su potpisani (RNAF), ni koliko će koštati i trajati (auto-putevi).
–
Svi projekti Laktašenka i njegove elite imaju samo jednu svrhu – punjenje vlastitith džepova. Zato nisu ograničeni niti iznosom niti trajanjem.
Kratko ijasno rečeno LOPOVI, a vi narode opet glasajte za njih i tako će vam i biti, neka vas kupi za kamion šljunka ili par metara asvalta koje ste naravno vi platili a ne oni kao što vam pričaju, jer nijedan nije izvatio iz džepa paare i rekao evo vam napravite put…
Bilo bi dobro da se uvede ovakav namet da bi se subvencionisali poljoprivrednici,koji bi vratili visetruko ovakvo ulaganje kroz koju godinu.Ovakvo ulaganje u zeljeznice je rupa bez dna,treba dovesti odgovorno rukovodstvo na celo zeljeznica koje ce srezati ogroman visak zaposlenih i pokusati da kroz koju godinu posluje pozitivno,ali ako se ovako nastavi gubici ce stalno rasti sto ce dovesti do likvidacije ZRS,zato treba imati m*** pa povuci nepopularne poteze u samim zeljeznicama.