BEOGRAD, Vlada Srbije će u četvrtak utvrditi koja kompanija iz Kine ima najpovoljniju ponudu za gradnju Koridora 11.
Kako je izjavio ministar građevine Velimir Ilić njihove cijene su dosta niže od onih koje je dala već angažovana firma iz Azarbejdžana.
“U četvrtak kineske ponude idu na Vladu koja će potvrditi odabir određene firme”, rekao je ministar Ilić.
Sa tom odlukom Vlade će se, prema Iliću, izaći pred Kinesku Eksim banku, od koje je Srbija već tražila povoljan kreditni aranžman za gradnju autoputa, a potom će posao moći da bude pokrenut.
Cijene koje su ponudile pojedine građevinske kompanije iz NR Kine niže su i do dva miliona evra po kilometru od cijene po kojoj je azerbejdžanska firma “Azvirt” angažovana na gradnji autoput od Ljiga do Preljine, naglasio je ministar.
Ilić je naveo da će prva dionica sa Kinezima biti građena od Obrenovca do Ljiga, ne računajući dio autoputa Ub-Lajkovac na kojoj su već angažovani domaći građevinari.
Prema ranijim najavama iz Ministarstva za građevinu i urbanizam, prvi radovi na kojima će biti angažovani izvođači iz NR Kine trebalo bi da počnu na proljeće.
Ministar je rekao da se priprema i dokumentacija za javno-privatno partnerstvo sa kompanijama iz NR Kine za gradnju autoputa od Beograda odnosno “Kineskog mosta” preko Dunava do Obrenovca, gdje će biti izgrađen i veliki most na Savi dužine 1.800 metara.
U okviru tog projekta je, kako je rekao ministar, planirana i gradnja surčinske petlje koja će koštati između 40 i 50 miliona evra.
“Meni je drago što je sa Kinezima dogovoreno maltene sve oko izvođenja dijela od Obrenovca do Ljiga i naravno oko javno-privatnog partanerstva za dio od Obrenovca do ulaska u Beograd, surčinska petlja, most na Savi…”, dodao je Ilić.
Državni sekretar u Ministarstvu građevine Miodrag Jocić je ranije rekao Tanjugu da ima više građevinskih firmi iz NR Kine koje žele da prave autoput od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, kao i “Moravski koridor” od Pojata do Preljine.
Državni sekretar Jocić je naveo da će ti projekti biti realizovani isključivo povoljnim finansijskim sredstvima Eksim banke Kine.
Državni sekretar je podsjetio da je Vlada Srbije u septembru zatražila od vlasti NR Kine dugoročni kredit u iznosu do 850 miliona evra za izgradnju autoputeva u Srbiji.
“Tražimo povoljan kredit sa fiksnom kamatom od 2,5 odsto i rokom otplate od 20 godina, s tim što bi grejs period bio pet godina”, istakao je Jocić.
Dionice budućeg autoputa Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig su ukupno dugačke oko 50 kilometara, a prvi radovi u okviru aranžmana sa kompanijama iz NR Kine, prema Jociću, mogli bi da počnu u rano proljeće 2013. na dijelu od Ljakovca do Ljiga u dužini od 24 km.
Jocić je rekao da je ta dionica trenutno najspremnija za radove, jer su već otkucana rješenja za eksproprijaciju zemljišta, ali da treba za te namjene uplatiti oko 28 miliona dinara.
Na Koridoru 11 (K-11), domaći izvođači već grade dionicu Ub-Lajkovac u dužini od 12,5 km, a azerbejdžanska firma “Azvirt” izvodi pripremne radove za dio od Ljiga do Preljine, na osnovu kredita vlade u Bakuu za taj posao od 300 miliona evra.
Vlade u Beogradu i Pekingu su potpisale Sporazum o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture u avgustu 2009, a Vlada Srbije je u avgustu ove godine imenovala ministra finansija i privrede Mlađana Dinkića za predsjednika srpskog dijela mješovite međuvladine komisije za trgovinu i ekonomsku saradnju sa NR Kinom.
Na čelu radnih grupa za pregovore sa izvođačima iz NR Kine su ministar Ilić za K-11 i ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave Verica Kalanović za “Moravski koridor”. Tanjug