BERLIN – Veliki pad tražnje za električnim vozilima u Njemačkoj utiče na cijelu evropsku auto-industriju.
Prodaja automobila u Evropi u julu je stabilna, ali potražnja za električnim vozilima dodatno je oslabila u Njemačkoj, najvećem tržištu na kontinentu.
Registracije novih automobila porasle su za samo 0,4 odsto u odnosu na pre godinu dana, na 1,03 miliona jedinica prošlog mjeseca, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila.
Dok je prodaja električnih automobila na baterije (EV) porasla u pojedinim zemljama, uključujući Francusku i Veliku Britaniju, ti dobici nisu bili dovoljni da nadoknade pad od čak 37 odsto u Nemačkoj.
Prodaja EV opada mjesecima u Evropi, dijelom zbog toga što su vlade smanjile finansijske podsticaje za njihovu kupovinu, piše Bloomberg.
Njemačka je sredinom decembra iznenada ukinula subvencije za električna vozila, a uporni ekonomski pad u zemlji uticao je na ukupnu potrošnju, a samim tim i na odvajanja za kupovinu vozila.
Pad potražnje dovodi do toga da proizvođači automobila smanjuju i usporavaju planove za ukidanje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Volkswagen traži dublje smanjenje troškova osim potencijalnog zatvaranja fabrike električnih vozila marke Audi u blizini Brisela.
Izvršni direktor Stellantisa, drugog po veličini proizvođača u regionu, obavijestio je o lošijim rezultatima brendova kompanije nakon što se neto dobit skoro prepolovila u prvih šest mjeseci ove godine.
Mercedes-Benz grupacija je takođe smanjila svoju prognozu marže za ovu godinu i podržala srednjoročne ciljeve za prodaju električnih vozila, rekavši da će prelazak sa automobila na unutrašnje sagorijevanje potrajati duže nego što se očekivalo.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
To je bilo za ocekivati jer su ta vozila mnogo skuplja ne mogu se prodati kao polovna i izuzetno su opasna zbog samozapaljivosti a pogotovo prilikom havarije. Servisna mreza slaba a cene previsoke uz veliku ogranicenost kretanja i trosenje mnogo vremena truda i novca na duzim putovanjima sa tendencijom pogorsanja ako bi bilo vise takvih vozila. Punjace na nekim mestima napajaju dizel agregatima jer nema svuda uslova za instalaciju enormnih potrosaca struje koju proizvode sve vise iz uglja koji valjda ne zagadjuje. Ne forsiraju lng i tng koji ne zagadjuju ili savremene dizele koji duplo manje zagadjuju od benzinaca kroz emisiju co2 i duplo mnanju potrosnju uz bolje performanse. U opste se ne radi o ekologiji i dobrobiti za covecanstvo jer to se ni do sada nikada nije desilo da najmocniji brinu za ostale vec o agendi na zalost ne jedinoj koja za krajnji cilj ima pokoravanje i ogranicavanje neposlusnih i samosvesnih.