BEOGRAD, Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić rekao je da je njegov odgovor na recesiju izgradnja Koridora 10, navodeći da taj projekat može da zaposli 150.000 ljudi.
“Koridor 10 je naša velika razvojna šansa. Ove godine možemo da uložimo pola milijarde evra u drumski i železnički Koridor 10 i zaposlimo 150.000 radnika. Time bi na najbolji način amortizovali prvi udar svetske ekonomske krize. Koridor 10 je moj odgovor na recesiju”, rekao je Mrkonjić.
On je za “Večernje novosti” rekao da su Svjetska banka, Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj već potvrdile ulaganje 1,5 milijardi evra za projekat Koridora 10, te izrazio očekivanje da će ta sredstva biti odobrena u junu.
Mrkonjić je takođe izrazio očekivanje da će spor sa koncesionarom “Alpina-Por” oko izgradnje autoputa Horgoš-Požega biti riješen dogovorom, te najavio da bi radovi na lijevoj traci od Horgoša mogli da počnu na proljeće.
“Već od 1. aprila ‘napadamo’ 20 kilometara tog severnog kraka Koridora 10, koji je bio deo koncesije. Prva deonica je od Novog Sada do Zmajeva. Radovi će biti finansirani iz državne kase”, rekao je Mrkonjić.
On je naveo da će svi glavni projekti biti završeni na vrijeme, da je eksproprijacija u toku i da će za cjelokupan taj posao biti potrebno od 100 do 130 miliona evra, koji su planirani u budžetu.
Mrkonjić je dodao da na kapitalnim projektima treba da se zaposle domaća preduzeća, navodeći da će samo oko modernizacije željeznice biti okupljeno 200 domaćih firmi, koje prethodno treba finansijski osposobiti, a prije svih “Mostogradnju” i PIM.
Kada je riječ o stabilnosti Vlade, Mrkonjić je rekao da je eventualna njena rekonstrukcija “izvodljiv scenario”, ali bespotreban, te da mnogi ministri nisu još ni dobili pravu šansu da se iskažu.
Govoreći o izgradnji metroa u Beogradu, Mrkonjić je rekao da bi prva linija, koja bi koštala oko 400 miliona evra, mogla da bude završena u naredne četiri godine i dodao da treba da se gradi takozvani “teški metro”.