SARAJEVO – Federalno ministarstvo trgovine i Udruženje poslodavaca FBiH danas je u sjedištu Vlade Federacije BiH održalo konferenciju za medije na kojoj je predstavljen projekt „Zaključavamo cijene“.
Na konferenciji se obratila i pomoćnica ministra Merima Maslo, koja je naglasila da se ova odluka odnosi na 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda, gdje se cijena smanjuju i zaključavaju na period od tri mjeseca.
„Projekat zvanično stupa na snagu 15. decembra i trajaće do 15. marta. Dogovorena je niža i ‘zaključana’ cijena za 40 proizvoda, koji će biti obilježeni logom izrađenim za ovu namjenu. Za male trgovce, koji žele da se priključe ovom društveno odgovornom projektu, ostavljena je mogućnost da izaberu sa spiska 20 proizvoda za koje će sniziti i ‘zaključati’ cijene“, naglasila je ona.
Dodala je i da je osmišljen posebni protokol.
„Federalno ministarstvo trgovine sačinilo je protokol sa jasno utvrđenim pravilima učešća u projektu. Po potpisivanju protokola, trgovci preuzimaju logo kojim označavaju sve snižene artikle i mogu ga koristiti za vrijeme trajanja projekta“, dodala je Maslo.
„To praktično znači da će trgovci, koji dobrovoljno učestvuju u ovom projektu imati proizvode sa spiska po maksimalno određenim maloprodajnim cijenama, ali ne moraju svi biti od istog proizvođača. Također, trgovine koje učestvuju u ovom projektu imaće na vratima plakate sa spiskom sniženih proizvoda, te naznačenom starom i novom cijenom proizvoda“, zaključila je ona.
Što se tiče „malih trgovaca“, Maslo je pojasnila i kako se ova odluka odnosi na njih.
„Za male trgovce, koji žele da se priključe ovom društveno odgovornom projektu, ostavljena je mogućnost da izaberu sa spiska 20 proizvoda za koje će sniziti i ‘zaključati’ cijene“, pojasnila je Maslo.
Maslo je dodala i da se do sada prijavilo preko 20 velikih trgovinskih lanaca.
Adnan Smailbegović je ispred Udruženja poslodavaca FBiH rekao da je ovaj projekt zapravo dokaz jake saradnje udruženja i ministarstva.
„Nakon što naši projekti sa maržama i nisu uspjeli, odlučili smo na ovaj pristup. I nadam se da će biti uspješan, želim da se zahvalim ekipi iz ministarstva koja je uspjela da iznjedri ovaj projekat koji nije bio lak. Također, želim da se zahvalim kompanijama na njihovom pristanuku na ovaj potez, jer su dokazali svoju društvenu odgovornost“, rekao je Smailbegović.
On je naglasio da saradnja koja postoji između Udruženja poslodavaca FBiH i ministarstva treba poslužiti kao urenek i za ostale nivoe vlasti, i da će onda građani vidjeti bolje i konkretnije rezultate.
Na konferenciji se obratio i federalni ministar trgovine Amir Hasičević, koji se zahvalio Udruženju poslodavaca FBiH na razumijevanju za ovaj projekat.
„Između 15-20% se odnosi ovo sniženje, što jeste 40 do 50 KM, na jednu korpu. Nije uvijek bilo jednostavno pregovarati, ali smo postigli dogovor jer smo našli dobre sagvornike u našim poslodavcima. Jer smo svi prepoznali koliko je važno da sada postoji ovaj tim, koji će moći odgovoriti na razne nepredviđene situacije“, rekao je on.
„Mi smo sa trgovcima i trgovali u ovim pregovorima, i kako su oni nama izašli u susret i mi smo njima. Ovo je kontinuirana akcija, i ono što smo mi zauzeli u stavu sa Vladom, jeste da nema rješenja iz kutije, nego se mora izaći pregovarati sa uključenim stranama, i donijeti rješenja za dobrobit svih“, dodao je ministar Hasičević.
„Želim se zahvaliti i 20 trgovačkih lanaca, koji su pristali da rade na ovome. Mi smo svjedoci da je inflacija uveliko uvezena, jer smo mi ipak uvoznička zemlja. I zarad toga dužan sam da najavim, da ćemo izaći sa planom koji će pogodovati našim trgovcima“, naglasio je.
Podsjećamo, kampanja kojom su određeni proizvodi oslobođeni trgovačkih marži u Republici Srpskoj je realizovana krajem septembra. Vlada Srpske u ovu kampanju je ušla nakon pisanja CAPITAL-a i poziva da se ugledaju na kampanju koja je sprovedena u Crnoj Gori. Biznis.ba/CAPITAL