NJUJORK, Američka prodaja dostavnih vozila doživjeće značajnije smanjenje u naredne dvije godine zbog krize industrije građevinarstva i pašće, prema procjeni stručnjaka, na 1,7 miliona godišnje, što je oko polovine u odnosu na 2001., kada su zabilježene rekordne isporuke.
Smanjena prodaja će se nastaviti čak i u slučaju da veliki pik-ap “dodž ram” bude redizajniran u 2009. godini, čiju promjenu “Krajsler” planira ovog mjeseca i da “Ford” obnovi model “F-150” za 2009. godinu, čija bi prodaja trebalo da krene u oktobru.
Agencija “CSM vorldvajd”iz Nortvila u Mičigenu, koja se bavi analizom automobilske industrije, smatra da će prodaja dostavnih vozila biti u padu sve dok ne dođe do oporavka povjerenja potrošača i veće građevinske aktivnosti, prenosi agencija Blumberg.
Najbolje prodavani modeli “Forda”, “Krajslera” i “Dženeral motorsa” (GM) su velika dostavna vozila, tako da su američke auto-kompanije profitirale od velike potražnje za kamionima tokom devedesetih i u prvim godinama ove decenije.
Japanska “Tojota”, u nastojanju da poveća udio prođe na SAD tržištu, potrošila je 1,28 milijardi dolara u izgradnju fabrike u Teksasu u kojoj će se proizvoditi nova verzija njenog velikog pik-apa “tundra.”
Ukupna prodaja dostavnih vozila pašće na minimum u 2010. godini, da bi skočila na 2,1 milion jedinica do 2014. godine, saopštio je CSM.
Najveća godišnja prodaja višenamjenskih vozila zabilježena je 2001. godine, kada je prodato 3,3 miliona komada.
Prošle godine ukupno je isporučeno 2,73 miliona takvih vozila, prema podacima “Autodate”, da bi ove godine do avgusta prodaja pala za 23 odsto, što je više nego duplo u odnosu na 11- odstotno smanjene prodaje svih automobila i lakih kamiona u SAD u tom periodu.