DABLIN – Najveći evropski diskontni avio-prevoznik “Ryanair” saopštio je da bilježi značajan napredak u borbi protiv neovlaštene prodaje karata po znatno višim cijenama preko drugih internet stranica, a Evropska komisija je objavila da je obustavila istragu protiv ove kompanije u vezi s tim slučajem.
Početkom mjeseca irski avio-prevoznik krenuo je sa otkazivanjem i vraćanjem novca za oko 450 rezervacija dnevno koje nisu napravljene putem originalne internet stranice te kompanije već preko drugih stranica i to po znatno višim cijenama.
Kompanija je saopštila da su neovlašteni prodavci usporili njihovu internet stranicu, onemogućavajući njihovim klijentima rezervacije karata i kršeći odredbe i uslove, garancije povrata novca i autorsko pravo.
Kao rezultat toga mnogo putnika je bijesno zbog propuštanja odmora, te je Evropska komisija od “Ryanaira” pismeno zatražila informacije da li su na taj način prekršena prava putnika.
Nakon odgovora, Komisija je objavila da je završila istragu protiv irskog prevoznika. “Ryanair” je pružio Komisiji dokaz da su na četiri internet stranice, bravofly.com, edreams.com, volgratis.com i wegelo.com, karte prodavane po 200 do 300 odsto višim cijenama.
“Taj predmet je za sada stavljen ad akta. Komisija nije primila nijedan prigovor od putnika, ali je, naravno, ponovo upozorila ‘Ryanair'”, rekao je portparol Evropske komisije.
U “Ryanairu” kažu da su početkom avgusta otkazivali oko 450 karata dnevno rezervisanih preko neovlaštenih prodavaca, navodeći da je trenutno ta brojka smanjena na 60 do 70 karata dnevno. Business