BEOGRAD – Sve banke u Srbiji moraće od sutra na svojim internet prezentacijama da omoguće klijentima da podnose prigovore.
Na portalima banaka, biće jasno postavljena obavještenje sa informacijama o postupku zaštite prava korisnika.
“Utvrđena je obaveza finansijske institucije da omogući podnošenje prigovora preko svoje internet prezentacije, i to već na njenoj naslovnoj stranici, kao i da u delu svoje internet prezentacije koji se odnosi na prigovore postavi obaveštenje sa opštim informacijama o postupku zaštite prava korisnika”, rečeno je u Narodnoj banci Srbije.
NBS je 10. januara ove godine usvojila odluku o postupku po prigovoru i pritužbi korisnika finansijskih usluga i odluku o postupku po prigovoru i pritužbi pravnog lica, a koje stupaju na snagu 11. februara.
Takođe, ako je ugovor zaključen “na daljinu”, na primjer, korišćenjem mobilnog bankarstva, preko mobilnog telefona, banke i druge finansijske institucije imaju obavezu da omoguće podnošenje prigovora na isti način, preko mobilne aplikacije.
“Te institucije će ubuduće biti dužne da u svakom pojedinacnom slučaju izdaju potvrdu o prijemu prigovora, umesto samo po izričitom zahtevu podnosioca prigovora, što je do sada bio slučaj”, objašnjavaju u NBS.
Time se, kažu, klijentima olakšava eventualno dokazivanje ako žele da nastave postupak podnošenjem pritužbe NBS-u ili pred sudom.
U Narodnoj banci dodaju da je privredi i građanima omogućeno i jednostavnije podnošenje pritužbe jer je precizno navedeno šta pritužba Centralnoj banci treba da sadrži. Tanjug