BEOGRAD, Novi Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji, koji počinje da se primjenjuje 22. septembra, skraćuje rok za odgovor na reklamaciju na osam dana i daje nova ovlašćenja tržišnoj inspekciji, koja će moći da sankcioniše trgovce, piše “Politika”.
Riječ je o zakonu koji je gotovo u potpunosti usklađen sa evropskom potrošačkom regulativom, a učinjeno je mnogo da se ojača institucionalni okvir u kome će se sprovoditi, navodi “Politika”.
Pozivajući se na podatke dobijene od Centra za zaštitu potrošača Srbije, list navodi da će potrošači imati rok od 14 dana da bez objašnjenja vrate proizvod kupljen na daljinu, a moći će i da reklamiraju proizvod bez ambalaže.
Još jedna od izmjena je i ukidanje sudskih taksi za potrošačke sporove čiji su iznosi manji od 500.000 dinara.
U prvih šest mjeseci od kupovine, roba će moći da se poporavlja samo uz izričito odobrenje potrošača. Ukoliko je nezadvoljan potrošač će moći da bira između popravke i zamjene nekog proizvoda, navodi Politika.
Zakon predviđa i uvođenje savjetodavnih tijela pri javnmokomunalnim preduzećima gdje će biti uključeni i predstavnici evidentiranih udruženja za zaštitu potrošača.
Davaoci usluga će moći da obustave pružanje usluge ukoliko potrošač ne izmiri obaveze u roku od dva mjeseca, a ako osporava dugovanje a nastavi da uplaćuje tekuće obaveze, neće biti isključen sa mreže do okončanja postupka.
Zakon, takođe, jasno definiše kriterijume za rad udruženja potrošača, kao i obaveza lokalne samouprave da pomopgne njihov rad u cilju što bolje informisanosti i savjetodavne pomoći potrošača. Tanjug