BEOGRAD, Novi zakon o zaštiti potrošača Srbije, koji će se primjenjivati od danas, donosi veća prava kupcima, kaže predsjednica Centra za zaštitu potrošača Srbije Vera Vida.
Trgovci su do sada mogli slobodno da tumače zakon, te je bilo velikih zloupotreba. Novi zakon nije revolucionaran, ali je morao da se mjenja zbog velikog broja primjedbi, ističe Vida u razgovoru za RTS.
Potrošači će sada imati veća prava, pogotovo kada je riječ o reklamacijama. Do sada su imali rok od 15 dana za reklamaciju, sada je taj rok smanjen na osam dana. Ukoliko se radi o bijeloj tehnici, rok za reklamaciju ne može biti duži od 30 dana, objašnjava Vida.
Govoreći o proceduri za reklamaciju, Vida navodi da potrošač pri reklamaciji treba prvo da ode kod trgovca, jer je tamo i ostvario svoje pravo na reklamiranje proizvoda.
“Ukoliko ne uspije sa trgovcem da riješi problem, potošač se onda se obraća udruženjima za zaštitu potrošača. Ako ni to ne uradi plodom, sljedeća stanica je sud”, objašnjava predsjednica Centra.
Međutim, da bi se zakon primjenio u potpunosti, nema dovoljno tržišnih inspektora, ističe Vida uz ocijenu da broj koji sada postoji nije dovoljan za Beograd, a ne za cijelu Srbiju.
Novim zakonom o zaštiti potrošača Srrbije postojaće inspekori koji će reagovati na pojedinačne slučajeve, kao što su neisticanje cijene, ističe Vida.
Jedna od novina u novom zakonu je da će predstavnici udruženja potrošača moći da utiču na formiranje cijena komunalnih usluga. To će moći da urade samo predstavnici evidentiranih udruženja kod Ministarstva trgovina Srbije, ističe Vida.
“To će moći da urade samo ona koja ispunjavaju određene uslove. Do sada smo ih imali na stotine, a sada će to moći da uradi samo njih 27 ili 30”, zaključuje Vida. Tanjug