BRISEL, Vozači će uštedjeti 3.800 evra tokom životnog vijeka svog automobila ukoliko EU uvede nove, oštrije standarde u vezi sa emisijom karbon-dioksida, navodi se u novom izvještaju.
Ukoliko automobili u prosjeku budu emitovali 95 grama CO2 po kilometru, količina upotrijebljenog goriva biće smanjena za četvrtinu.
Uvođenje tehnoloških inovacija koje bi to omogućile dovele bi do povećanja cijene automobila za oko 1.000 evra do 2020. godine, ali bi taj trošak bio poništen za manje od tri godine uštedom u potrošenom gorivu, koja bi iznosila oko 400 evra godišnje, navodi se u izvještaju konsultantskih kuća “Kembridž ekonometriks” i “Rikardo AEA”.
Objavljivanje dokumenta usklađeno je sa prvom serijom glasanja u Evropskom parlamentu o novim standardima za automobile.
Evropska komisija predložila je usvajanje granice od 95 grama po kilometru sa objašnjenjem da je to neophodno da bi evropski proizvođači automobila i dalje bili konkurentni i da bi EU mogla da ispuni cilj o smanjenju emisija karbon-dioksida u saobraćaju za 60 odsto do 2050. godine, prenio je Bi-Bi-Si.
Ovakva tehnologija već postoji i ugrađuje se u model “ford fokus ekonetik”, koji već ispunjava standarde predložene za 2020. godinu.
Usvajanje plana u Evropskom parlamentu moglo bi da bude problematično, jer pojedini poslanici iz Njemačke strahuju da bi nova pravila nanijela štetu proizvođačima većih i težih automobila.
Administracija predsjednika SAD Baraka Obame zahtijeva od američkih proizvođača da spuste granicu emisija karbon-dioksida na 93 grama po kilometru do 2025. godine.
U izvještaju se navodi da bi povećana ulaganja u razvoj automobilske tehnologije dovela do otvaranja 350.000 do 450.000 novih radnih mjesta, ukoliko u Evropi budu usvojena nova pravila. Srna