– Raspisan treći tender za održavanje puteva na prijedorskoj regiji
– Protiv direktora „Puteva“ Nenada Nešića podnesena krivična prijava zbog ranijih neregularnosti
– Niskogradnja Marjanović: Uslovi konačno usklađeni sa Zakonom o javnim nabavkama BiH
– Nešić: Sve smo uradili po odlukama Kancelarije za razmatranje žalbi BiH
– Čorokalo: „Prijeodorputevi“ oblast 1 održavaju 60-70 godina
BANJALUKA – Kancelarija za razmatranje žalbi BiH poništila je tender „Puteva RS“ težak 26 miliona KM po žalbi prijedorske firme „Niskogradnja Marjanović“, koja je dostavila ponudu nižu za čak 12 miliona KM, ali joj ni to nije pomoglo da dobije posao. „Putevi“ sada, po treći put, traže najpovoljnijeg ponuđača kroz javnu nabavku procijenjenu na 22,2 miliona KM, saznaje portal CAPITAL.
Tender, zbog kojeg je „Niskogradnja Marjanović“ podnijela krivičnu prijavu protiv direktora „Puteva RS“ Nenada Nešića, kompletne uprave tog preduzeća i drugih nepoznatih osoba zbog sumnje da su zloupotrijebili položaj i počinili više krivičnih djela, sada je u redovnoj proceduri.
U redovnoj proceduri je i krivična prijava čije navode, po naredbi Okružnog javnog tužilaštva Banjaluka, ispituje MUP RS.
U prijedorskoj firmi kažu da su u novoj tenderskoj dokumentaciji uslovi sada usklađeni sa Zakonom o javnim nabavkama RS te da će se ponovo dostaviti svoju ponudu.
„I krivična prijava ide svojim tokom“, kazali su kratko za CAPITAL u „Niskogradnji Marjanović“.
Ništa rječitiji danas nije ni direktor „Puteva“ koji je za našu redakciju potvrdio da je javno preduzeće na čijem je čelu ponovo raspisalo tender i da je ispunilo sve odluke Kancelarije za žalbe.
„To je taj tender. Sve smo uradili kako je Kancelarija i tražila“, tvrdi Nešić.
Iako je ranije najavio da će i „Putevi“ Marjanovićima uzvratiti kontratužbom, danas više nije siguran u tu odluku i kaže da još razmišlja da li će povući ovaj potez.
Prema novoj javnoj nabavci, „Putevi“ za održavanje mreže u „Oblasti 1“, koja obuhvata opštine prijedorske regije, planiraju da odaberu jednog ponuđača, a ugovor će biti potpisan na četiri godine.
Ništa sporno nije bilo ni ranije, a ni sada, tvrdi za CAPITAL direktor „Prijedorputeva“ Dragan Čorokalo.
„Sve je kako je i bilo na prethodnim tenderima. Naravno da ćemo poslati ponudu, pa taj posao „Prijedorputevi“ rade 60-70 godina“, istakao je Čorokalo.
Tender po Nešiću: Kvalitet skuplji za 12 miliona KM
Inače, „Niskogradnja Marjanović“ prije nekoliko mjeseci uputila je dopis Nadzornom odboru „Puteva RS“ u kojem je navela da je podnijela krivičnu prijavu. U dopisu koji je u posjedu CAPITAL-a, navodi se da je Nešić na sve načine pokušavao milionski vrijedan posao održavanja puteva da da firmama „Kozaraputevi“ i „Prijedorputevi“.
S obzirom na to da je ovim firmama 30. juna prošle godine isticao četvorogodišnji ugovor o održavanju regionalnih i magistralnih puteva u „oblasti 1“, „Putevi“ su u maju iste godine raspisali tender za izbog novog izvođača.
Na taj tender ponudu je, osim ove dvije firme koje su za posao tražile 26 miliona KM, dostavila i „Niskogradnja Marjanović“ koja je ponudila za 12 miliona KM nižu cijenu.
Međutim, direktor „Puteva“ je, navodi „Niskogradnja Marjanović“, ignorišući tu činjenicu u oktobru prošle godine posao dodijelio firmama „Kozaraputevi“ i „Prijedorputevi“. Nakon toga kreću žalbe zbog kojih izvođač ni nakon više od godinu dana nije izabran.
„Niskogradnja Marjanović“ se žalila i oborila tender, a direktor „Puteva“ je nakon toga, 1. februara ove godine, donio odluku o sprovođenju pregovaračkog postupka i to samo sa firmama koje su protekle četiri godine radile ovaj posao, odnosno sa „Kozaraputevima“ i „Prijedorputevima“.
Milionski gubici zbog fiktivne arbitraže
Ova preduzeća, kako tvrde u ovoj prijedorskoj firmi, i dalje održavaju magistralne i regionalne puteve u ovoj regiji, jer im je uprava „Puteva“ u julu prošle godine produžila važenje ugovora, a sve to naplaćuju po duplo većoj cijeni od one koju je „Niskogradnja Marjanović“ ponudila.
„U očajničkom pokušaju da se stvori privid zakonitosti, „Putevi“ i „Prijedorputevi“ su 2. juna ove godine zaključili Sporazum o arbitraži, sa ciljem da se stvori fiktivan pravni osnov za plaćanja prema toj firmi. Navodi obje strane u arbitražnom postupku da su „Putevi“ bili prinuđeni postupati suprotno Zakonu o javnim nabavkama jer su dužni održavati puteve samo je priznanje svjesnog kršenja zakona, a naročito imajući u vidu da postupak javne nabavke još nije završen zbog upornih nezakonitih pokušaja dodjele ugovora ’Prijedorputevima’“, ističe se u dopisu.
Navodi se i da je u ovom sporu krajem jula donesena presuda kojom su „Putevi“ obavezani da „Prijedorputevima“ u roku od jedne godine isplate 2,9 miliona KM od početka jula do kraja 2016. godine.
„Prema našim saznanjima „Putevi“ su taj novac isplatili za manje od mjesec dana. Trenutkom plaćanja odgovorna lica u „Putevima“ su ovo javno preduzeće oštetila za više od milion KM, jer da nisu postupali protivzakonito „Niskogradnja Marjanović“ bi ove radove obavila za gotovo dva puta nižu cijenu, tako da su i našem preduzeću pričinili šetu u vidu izgubljene dobiti“, ističe se u dopisu ovog preudzeća.
I na tu odluku se „Niskogradnja Marjanović“ žalila, prvo „Putevima“ koji su žalbu odbacili, a zatim i Kancelariji za razmatranje žalbi koja je to prihvatila i poništila zaključak „Puteva“ kojim je odbačena žalba „Niskogradnje“.
Paralelno sa pokušajima sprovođenja pregovaračkog postupka „Putevi“ su ponovo 10. februara ove godine raspisali tender za izbor izvođača za ove radove, ali je on u martu ponovo poništen.
Spornim višemilionskim tenderom bavio se i Transparency International u BiH, u kojem kažu da je sve navodilo na zaključak da su „Putevi“ konstantno insistirali na ograničavanju konkurencije kako bi se ugovor dodijelio određenim firmama ili firmi.
U MUP-u RS CAPITAL-u nisu odgovorili na pitanja u kojoj su fazi istrage protiv Nešića i ostatka uprave „Puteva RS“.
CAPITAL: Žana Gauk
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
super
Kakva su to ispiranja sive mase gradjanima, ali i struci, pa da li ste Vi nezavisni kad informišete? jeste li pokušali doći do podataka šta je Niskogradnja Marjanović do sad radila i na koji način? Niste li se, bar na trenutak zapitali, pa jel moguće da se isti kvalitet može dobiti za upola manje para? Nemam ništa niti sa jednim ili drugim i trećim preduzećem, medjutim, jako loša iskustva imam kao gradjanin Prijedora u mjesnoj zajednici gdje je lokalne puteve održavala Marjanović Niskogradnja, sama činjenica da za čitavu ljetnu sezonu niti jednom nije pokošena trava/rastinje pored puta, da je za zimsku sezonu snijeg više bio na kolovozu nego što su ga čistili, obično vozila već i otope 20-30cm snijega točkovima, prije nego se pojavi grtalo da paradira čitav jedan dan kao za reklamu. sa druge strane, dionica tranzita kroz Prijedor na koju se taj put veže, a koju održavaju Prijedor putevi bila je kao autoput, mokra i potpuno cista, kao da ste sa neke livade izasli na asfalt, otprilike bi se tako moglo uporediti.
Niskogradnja Marjanović 50% dionica koje dobije, daje podizvođačima, koji nemaju čim adekvatno i redovno održavati dionice koje im se ustupe i to je problem, to je glavni problem sve ove priče, bilo da je riječ o zimskom održavanju ili krpljenju rupa i ozbiljnijim popravkama.
A to je, po meni najbitnija stavka u Tenderu, s obzirom da policija ne kaznjava preduzeća koja su obavezna održavati puteve, te da je Marjanović Niskogradnja u direktnoj vezi sa lokalnom administracijom, odnosno vodećom strankom u Prijedoru, već u startu se eliminiše bilo kakva mogućnost provodjenja zakonskih odredbi i bezbjednost na putevima je osudjena na katastrofu…