OSLO, Norveška kompanija Opera softver, izdavač istoimenog veb navigatora i firma specijalizovana za onlajn reklame, najavila je svoju prodaju, budući da je imala težak drugi kvartal koji je primorao da smanji ciljeve za cijelu godinu.
Potraga za kupcem ili drugim oblicima partnerstava uslijedila je nakon što su određene strane izrazile interesovanje za Operu i biće obavljena uz posredovanje konsultantskih firmi MSI (Morgan Stanley International) i ABG SC (Sundal Collier), navedeno je u saopštenju norveške kompanije.
Opera je preliminarno objavila da je u drugom tromjesečju ove godine zabilježila prihod u porastu za 45 odsto u odnosu na isto tromjesečje 2014. godine, na 146 miliona dolara (133 miliona evra).
Analitičari su predviđali u prosjeku rast od 51 odsto.
Prema preliminarnim ciframa, bruto operativni profit (Ebitda) u drugom kvartalu je iznosio 29 miliona dolara, dok su analitičari predviđali da će biti 30,6 miliona dolara.
Opera je kao uzrok slabijih pokazatelja od očekivanih navela slabe rezultate svojih poslova u sektoru reklama namijenjenih mobilnim uređajima, prenio je Rojters.
Firma sada računa na prihod u 2015. godini od 600 do 618 miliona dolara, umjesto prethodnog predviđenih između 630 i 650 miliona dolara.
Analitičari računaju u prosjeku na prihod od 642 miliona dolara.
Norveška kompanija takođe sada očekuje Ebitda na godišnjem nivou od 108 do 118 miliona dolara, dok je prethodno predviđanje bilo između 130 i 140 miliona dolara, a predviđanje analitičara je 124 miliona dolara.
Opera je objavila i kupovinu Bemobija, usluge za pristup aplikacijama i mobilnim igricama na koje se plaća pretplata u Latinskoj Americi, za maksimalnu sumu od 139,5 miliona dolara. Tanjug