BERLIN – Njemačkim gradskim čistoćama fale vozači. “Nedostatak vozača sve više pogađa naša preduzeća,” rekao je predsjednik udruženja za odlaganje otpada BDE Peter Kurt (Kurth) za dpa.

“Već ima slučajeva da gradske čistoće zbog manjka vozača ne mogu da rade,” upozorio je Kurt dodajući da će takvih problema biti sve više.
U cijelom sektoru logistike, u koji Kurt ubraja i sektor za odlaganje otpada, u Njemačkoj svake godine ode u penziju 30.000 profesionalnih vozača. Novih je, međutim, upola manje.
Širom Njemačke već fali 60.000 do 80.000 vozača, a političari hitno moraju da preduzmu kontramjere. Kurt je nedavno zatražio podršku ministra za saobraćaj Folkera Visinga.
Zalaže se i za lakše zapošljavanje stranih kvalifikovanih radnika.
Besmisleno je, naveo je Kurt, da praktični ispiti koji su potrebni za vozačke dozvole i naknadni kursevi obuke moraju da budu na njemačkom, dok se teorijski mogu polagati i na engleskom i drugim jezicima.
“Za zainteresovane radnike iz Bosne i drugih zemalja koje nisu članice Evropske unije, ovo je prepreka koja odlaže ili čak sprečava zapošljavanje“.
Dobro poznavanje engleskog dovoljno je da se upravlja vozilom za odlaganje otpada u ovoj zemlji, a Njemačka treba više da se potrudi da privuče vozače iz inostranstva, rekao je Kurt.
Problem je, dodao je, i dugo čekanje na polaganje ispita, pošto nema dovoljno ispitivača. Država mora da smanji birokratiju, istakao je Kurt. Na primjer, raniji ispitivači bi mogli brže da dobijaju nove dozvole.
Prema udruženju, u Njemačkoj ima oko 20.000 vozila za odlaganje otpada. U njima obično rade vozač i utovarivač, koji skuplja kante za smeće i prazni ih.
U većini slučajeva utovarivač nema vozačku dozvolu i stručne kvalifikacije za upravljanje vozilom.
DPA