NIRNBERG, Strah od neizvjesnosti prisutan je vrlo malo među njemačkim potrošačima, i njihovo raspoloženje u avgustu ostalo je nepromjenjeno u odnosu na jul, pokazala je mjesečna anketa kompanije za tržišna istraživanja GfK.
Prema danas objavljenim rezultatima istraživanja, glavni indeks raspoloženja potrošača blago se spustio u avgustu na 10 poena sa registrovanih 10,1 poena iz jula, prenosi AFP.
Rezultat je bolji od očekivanja analitičara, koji su u anketi agencije Faktset prognozirali pad povjerenja na 9,9 poena.
Raspoloženje potrošača je “generalno ostalo pozitivno, i očigledno da je šok od Bregzita uspješno amortizovan”, navodi se u saopštenju GfK-a.
Očekivanja potrošača u pogledu ukupne ekonomije nešto su niža nego u julu, a istraživačka kuća ocjenjuje da su na pad tog podindeksa djelimično možda uticala tri napada u Bavarskoj – od kojih se dva pripisuju džihadistima Islamske države, što je “moglo da izazove blagi rast nesigurnosti”.
Međutim,očekivanja svih ispitanika u pogledu vlastitih prihoda su porasla, skočivši u avgustui na 58,3 boda u poređenju sa julskih 49,7 bodova.
Spremnost potrošača da troše novac je takođe malo porasla, navodi se u saopštenju i dodaje da su Nijemci “gotovo euforični u pogledu svoje finansijske situacije”, jer njihove apetite za kupovinama nisu “okrnjili ni odluka o Bregzitu, ni opasnost od terorizma”.
“Svi pokazatelji u vezi sa potrošnjim su u ”zelenom”, i napredovali su pod uticajem nedavnih pozitivnih podataka o prihodima, zaposlenosti i inflaciji”.
GfK očekuje blagi porast glavnog indeksa za septembar, na 10,2 poena. Rezultati istraživanja GfK-a o raspoloženju njemačkih potrošača u avgustu su u suprotnosti sa jučerašnjim izvještajem ekonomskog instituta IFO, prema kom je indeks poslovnog povjerenja u Njemačkoj oslabio zbog straha od Bregzita, navodi AFP. Nezavisne novine