Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

    27. Decembra 2025. — 13:15

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    BiH vodeća u Evropi po doznakama iz inostranstva

    27. Decembra 2025. — 10:33

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Na deset auta spiskano 3,5 miliona KM

    27. Decembra 2025. — 15:00

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Značajno popunjeni smještajni kapaciteti

    27. Decembra 2025. — 12:20

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Otkupljeno 24.000 tona voća i 43.000 tona povrća

    27. Decembra 2025. — 09:53

    Proizvođači u Srpskoj prikupili više mlijeka nego lani

    27. Decembra 2025. — 09:01

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Britanci sve siromašniji

    27. Decembra 2025. — 11:30

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Njemački gigant svakog sata gubi milion evra

Njemački gigant svakog sata gubi milion evra

Dragana EremijaDragana Eremija12. Juna 2020. — 07:44Nema komentara4 minute čitanja
lufthanza

KELN – Najveća njemačka aviokompanija Lufthanza suočava se s velikim ekonomskim problemima, a svakog sata gubitak je veći za milion evra.

lufthanza

Uprkos tome što država u tu firmu ulaže milijarde, u Lufthanzi su ugrožene hiljade radnih mjesta.

Njemačka Lufthanza, teško pogođena zvog korone, mora značajno da smanji troškove za plate radnika. Pad prometa u putničkom saobraćaju doveo je do toga da višak kadrova u toj kompaniji bude i veći nego što se do sada znalo. Nakon krize će Lufthanzi biti potrebno 22.000 zaposlenih – a to je 26.000 radnih mjesta manje nego danas, saopšteno je iz te kompanije nakon pregovora s predstavnicima tri sindikata u Frankfurtu

Do sada se pominjala brojka od nešto više od 10.000 radnih mjesta. Kako bi se što je moguće manje ljudi tpustilo, izdvajanja za osoblje bi tokom krize morala da budu znatno smanjena, objasnio je direktor odjeljenja za ljudske resurse Lufthanze Mihael Nigeman. “Zato činimo sve što možemo kako bismo do 22. juna postigli konkretne dogovore sa sindikatima.”

Sporazumi sa sindikatima trebalo bi da dovedu do smanjenja troškova za zaposlene. Takav dogovor je neophodan kako bi deoničari firme odobrili državni paket od devet milijardi evra namenjen spasavanju kompanije, tvrdi izvršni direktor Karsten Špor. Konkretno, dioničari bi trebalo da odobre povećanje vlasničkog kapitala od 25 odsto, kako bi država imala 20 odsto udela u Lufthanzi.

“Bez značajnog smanjenja troškova na osoblje za vreme krize, propustićemo šansu ponovno pokretanje kompanije nakon krize i rizikujemo da Lufthanza-grupa iz svega toga izađe znatno oslabljena”, rekao je direktor odjeljenja za ljudske resurse Nigeman.

Pritom nije samo riječ o ljudima angažovanim na letovima, već i o onima koji rade u pratećim službama ili u administraciji. Prema podacima Lufthanze, polovina viška radnika je u Njemačkoj, ali sa mogućim otpuštanjima suočavaju se i delogi grupacije Svis, Ostrijan i Brisel erlajns. Prema izvještajima medija, u švajcarskom Svisu u pitanju je oko 1.900 radnih mjesta, a u austrijsom Ostrijanu i belgijskom Brisel Erlajnsu oko hiljadu.

Sindikati su još jednom izrazili spremnost da zajednički rade na pronalaženju izlaza iz krize.

“Dosadašni pregovori su pokazali da želimo zajedno da pronađemo rješenje i da ćemo ga naći”, optimista je Markus Val, predsjednik sindikata pilota Kokpit.

Piloti su ponovo izneli svoju ponudu da se dobrovoljno odreknu i do 45 odsto svoje plate kako bi sačuvali radna mjesta. U pregovorima između izvršnog odbora grupacije Lufthanza i sindikata koji su započeli 10. juna, Kokpit je ponudio uštedu troškova u iznosu od oko 350 miliona evra, objavio je taj sindikat.

Aviokompanijama je potreban novi početak, ukazuju iz sindikata stjuardesa i stjuarda UFO.

“Zato ćemo se i dalje truditi da na vanrednoj generalnoj skupštini pronađemo rješenje”, izjavio je izvršni direktor UFO Nikolej Baubliz. Međutim, Lufthanza bi, istakao je, morala da odustane od otpuštanja i mora biti spremna na partnerstvo sa sindikatima.

Iz Lufthanze je pojašnjeno da bi skraćeno radno vrijeme i krizni sporazumi trebalo da rezultiraju “izbjegavanjem otpuštanja radnika, koliko je to moguće”. Predstavnici sindikata Verdi kažu da kompanija zahtjeva smanjenje plata, smanjenje novca za radnike koji rade skraćeno radno vrijeme, dodatka za godišnji odmor i Božić, kao i odricanje od zahtjeva za povećanje plata.

“Uz odricanje od 20 odsto plate očekuje se znatan doprinos”, istakla je za DW potpredsjednica sindikata Verdi Kristine Bele.

“Naravno da smo svjesni teške finansijske situacije, ali očekujemo i značajne zahvate u reorganizaciji rada, a ne samo one koji se odnose na uštede na račun otpuštanja osoblja”, dodala je Bele i naglasila da dogovor neće biti moguć bez garancija da će biti zadržani zaposleni radnici.

Lufthanza nije jedinstven slučaj u svijetu. Analitičari firme Alijanc Ojler Hermes procenjuju da je – uprkos ukupnoj državnoj pomoći od 125 milijardi dolara aviokompanijama širom svijeta – u opasnosti oko 750.000 radnih mjesta, odnosno oko 30 odsto.

Kao i mnoge druge aviokompanije, i Lufthanza pokušava da pronađe pravi modus kako bi se dugoročno prilagodila smanjenoj potražnji za njenim uslugama. U toj kompaniji procenjuju da će se na nivo od prije krize vratiti tek 2023. Pritom bi njena flota od 760 aviona trebalo da se smanji za 100 mašina.

Lufthanza očekuje da će porast potražnje usluga u avio saobraćaju biti spor. A dok se to ne dogodi, potrebna joj je pomoć njemačke vlade. Kao protivuslugu državi za paket pomoći od devet milijardi evra, Lufthanza će morati konkurentima da preda deo svojih slotova za polijetanje i slijetanje na aerodromima u Frankfurtu i Minhenu.

Na vanrednoj generalnoj skupštini kompanije zakazanoj za 25. juni, akcionari moraju da odobre taj paket pomoći. Generalni direktor Lufthanze Karsten Špor tom prilikom namjerava da predstavi koncept štednje grupacije koja zapošljava oko 138.000 ljudi i koja je u prvom kvartalu godine pretrpjela gubitak koji se meri u milijardama. Agencije

kriza lufthansa
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSrpske trešnje sa oznakom ruskog fudbalskog kluba
Sljedeći članak Povećava se obim doznaka koje dijaspora šalje prema BiH

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Na deset auta spiskano 3,5 miliona KM

NOVOSTI 04 minute čitanja

Kupovina zgrade “Grand trade” nije propala, ali je posao otežan

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

27. Decembra 2025. — 13:1542 minute čitanja

Riječ je o profesoru Vladimiru Stojanoviću koji je ove godine sklopio sporazum sa Tužilaštvom BiH o priznanju krivice za trgovinu falsifikovanim diplomama.

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:33

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.