MINHEN – Povoljna kretanja na svjetskom automobilskom tržištu pomogla su njemačkom proizvođaču automobila, BMW-u, da ostvari rast profita od 11 odsto u drugom tromjesečju ove godine u odnosu na isti period 2015, pokazuju danas objavljeni poslovni rezultati.
Kompanija sa sedištem u Minhenu saopštila je da je uknjižila profit od 1,95 milijardi evra (2,2 milijarde dolara) na prihode od 25 milijardi evra, prenosi agencija Frans pres.
Predsjednik BMW-a, Harald Kruger, izjavio je da ovaj rezultat kompanije predstavlja novi rekord za drugo tromjesečje, što utire put za ostvarenje poslovnih ciljeva u cijeloj 2016. godini.
“Predviđamo blagi rast, a samim tim i novi rekord kako u pogledu obima prodaje, tako i u pogledu dobiti pre oporezivanja u 2016. godini”, naveo je Kruger u saopštenju.
Prodaja tri marke automobila – BMW-a, Minija i Rols Rojsa – skočila je za 5,7 odsto od aprila do kraja juna, na 605.534 vozila.
To je donijelo profit iz poslovanja od 2,7 milijarde evra, što je osam procenata više nego u istom kvartalu prošle godine.
Najveći dio rasta, BMW je ostvario u Evropi i Aziji, gde je prodaja povećana za 11,2 odsto i za 7,3 procenta, respektivno.
Međutim, prodaja u Severnoj Americi je bila manja za ukupno 8,0 odsto, uz dvocifreni pad od 10,2 procenta na najvažnijem tržištu, u SAD-u.
Rastu je u velikoj meri doprinelo povećanje narudžbina najpopularnijih modela kao što je BMW serije 7.
Kompanija je takođe saopštila da električni modeli čine veći deo prodatih vozila.
Posebno interesovanje za njih su pokazali kupci u Holandiji i Švedskoj, gde je udio prodatih električnih vozila zabilježio dvocifren rast u odnosu na ukupnu BMW-ovu prodaju u dvema zapadnoevropskim zemljama u junu. Tanjug