BEOGRAD, Njemačka kao turistička destinacija bilježi sve veći rast na brojnim tržištima jugoistočne Evrope, pokazuju rezultati istraživanja Turističke organizacije Njemačke i konsultantske kuće IPK internešenal.
Prema riječima predsjedavajuće Upravnog odbora Turističke organizacije Njemačke, Petre Hedorfer, većina zemalja duž toka Dunava, pokazuje natprosječnu, u nekim slučajevima čak i dvostruku stopu rasta u prošloj godini, kada je registrovano ukupno šest miliona noćenja iz Austrije, Slovačke, Mađarske, Hrvatske, Rumunije i Bugarske.
Kako se navodi u saopštenju Njemačke turističke organizacije, čije je istraživanje sproveo Savezni zavod za statistiku, Njemacka je u Hrvatskoj najpopularnija inostrana destinacija, u Rumuniji zauzima drugo, a u Bugarskoj treće mjesto.
“Jako pozicioniranje Njemačke kao turisticke destinacije u regionu potvrđuje našu stratešku posvećenost tržištima u razvoju i mi u ovom regionu vidimo i dalje veliki potencijal, koji kroz ciljane marketinške aktivnosti može biti adekvatno iskorišćen”, rekla je Hedorfer.
Prema prognozama ove organizacije, očekuje se nastavak rasta do 2030. i to na više od 10 miliona noćenja iz ovog regiona.
Kako se navodi, Njemačka je sa preko dva miliona putovanja i tržišnim udjelom od 14 odsto, već danas omiljena inostrana destinacija turista iz zemalja balkanskog regiona, ispred destinacija poput Grčke (13 odsto), Turske (11 odsto), Italije (8 odsto) i Mađarske (7 odsto).
Hrvatska je, kao najveće izvorno tržište, u 2014. zabilježila 770.000 putovanja u Njemačku i time ostvarila rast od 14,6 odsto, a Njemačka je označena kao daleko najpopularnija inostrana destinacija među Hrvatima.
U Rumuniji je Njemačka zauzela drugo mjesto na listi top-destinacija (601.000 putovanja), a treće u Bugarskoj (395.000), kao i u Bosni i Hercegovini (197.000 putovanja). Gosti iz Srbije ostvarili su 153.000 putovanja i tim obimom uvrstili Njemačku u TOP-10 omiljenih destinacija.
Na tržištima Rumunije, Srbije i Hrvatske odmor u Njemačkoj već predstavlja cilj putovanja broj jedan, ističe se u saopštenju. Tanjug