TOKIO, Kompanija “Nisan motor” (Nišan) predstavila je prototip sistema za potpunu prevenciju sudara (All-Around Collision Free) s dvijema sasvim novim tehnologijama – prevencijom bočnih sudara (Side Collision Prevention, SCP) i pevencijom sudara pri vožnji unazad (Back-up Collision Prevention, BCP).
Zajedno s postojećim sistemima za održavanje rastojanja (Distance Control Ašist, DCA) i sprečavanja slučajnog izlaska iz vozne trake (Lane Departure Prevention, LDP), najnoviji prototip vozila širi obim “Nisanovog” koncepta “sigurnosnog štita” koji treba da zaštiti vozilo i putnike od potencijalnih opasnosti iz raznih smerova.
Sistem SCP funkcioniše tako da, kad vozač odluči da promjeni traku, bočni senzori uključuju upozorenje ukoliko prepoznaju dolazeće vozilo u odredišnoj traci. Da bi spriječio sudar, sistem kočenja pojedinih točkova mjenja smjer kretanja vozila, saopštio je “Nisan”.
BCP sistem funkcioniše tako što, pri vožnji unazad, zadnji i bočni senzori traže objekte na putanji vozila. Prepoznaju li ih, uključuje se upozoravajući zvuk, a zatim se aktiviraju kočnice. Time se, na primjer, izbjegava sudar u situacijama kad vozilo napušta parking mjesto.
Sistem DCA pomaže pri održavanju sigurnog rastojanja, a LDP pomaže vozaču da zadrži vozilo u voznoj traci kojom se kreće.
Oba ta sistema nadopunjuju SCP i BCP, stvarajući tako prototip sistema za potpunu prevenciju sudara.