BANJALUKA, Generalni direktor AD Banjalučka pivara, Nik Peni, u razgovoru za “Fokus”, otkriva šta pivopije u narednom periodu očekuje u bocama nektar piva, kako kupovinom domaćih proizvoda domaći proizvođači pomažu privredu Republike Srpske, gdje se popije najviše banjolučkog brenda, te za ovaj vikend najavljuje “Nektar odbojku”, na plaži u najvećem gradu Srpske.
Ispod čepa komšijskih pivara, bez obzira na kvalitet, konzumenti mogu da pronađu nagradnu igru. Šta se nalazi ispod čepa nektara?
PENI: Najbolje pivo u cijeloj bivšoj Jugoslaviji! Banjalučka pivara napravila je veoma bitan korak ove godine, a to je korištenje samo najboljih sirovina, to jest njemačkog hmelja, slada i čiste vode iz Banje Luke. Nektar je premijum pivo po prihvatljivoj cijeni u svakoj boci, ne samo u njih nekoliko.
Pivopijama je smanjena glavobolja korištenjem novog slada. Šta zadaje glavobolju menadžmentu pivare?
PENI: Pivara u 2008. godini ide naprijed veoma dobro, a ovog proljeća iskusili smo veliki povrat na tržište. Pivopije zaista osjećaju vrhunski kvalitet nektara. Pivara još uvijek osjeća veoma jaku konkurenciju, posebno od uvoznog piva iz Srbije, koje ne doprinosi privredi Republike Srpske.
Primjena CEFTA sporazuma domaćim proizvođačima piva donijela je liberalizaciju tržišta već poplavljenog damping cijenama. Kako domaće korisnike natjerati da piju domaće?
PENI: To je zaista važno pitanje za kompletno stanovništvo Republike Srpske i cijele Bosne i Hercegovine. Svaki potrošač mora razumjeti koliko je važno kupovati proizvode ovdašnjih kompanija. To donosi poslove za ljude koji ovdje žive, to znači da se ovdje plaća porez, to znači da se svaka marka obrće u ovoj državi. S druge strane, svako trošenje proizvoda iz susjednih država znači odnošenje novca iz privrede RS. Takođe, veoma je bitno da političari razumiju važnost pružanja podrške domaćoj proizvodnji i domaćem zaposlenju. Trenutno ne rade dovoljno na ovom pitanju.
Većina pivara vezana je za manifestacije na kojima je predviđeno masovno okupljanje pivopija. Kakvi su planovi Banjalučke pivare?
PENI: Nektar tim za događaje zaista je imao mnogo posla ovog ljeta. Podržali smo preko 150 koncerata, proslavu Dana grada, motorijade, osveštanja crkava i razne druge događaje. Neki od najvećih, koje bismo izdvojili, jesu “Nektar Demofest”, Ceca u Banjoj Luci, “Galija” i “Divlje jagode” u Prijedoru, Tijana Dapčević i Okrestar Bobana Zdravkovića u Bijeljini, Željko Joksimović u Srpcu, Saša Matić i Seka Aleksić u Banjoj Luci, “Van Gog” na Kastelu i mnogi drugi… Ovog vikenda imamo “Nektar odbojku” na plaži u Banjoj Luci.
Među marketinškim trikovima, kojima se dovijaju pivare iz okruženja, jesu i specijalne edicije. Kada se na tržištu može očekivati posebna linija nektara, kao nekada slavsko pivo?
PENI: Slavsko je naše zimsko, tamno pivo, koje je veoma dobro prihvaćeno prošle zime. Imamo dalje planove za još novih proizvoda. Čekajte da vidite sami!
Šta kažu podaci o prodaji? Gdje se popije najviše nektara?
PENI: Nektar ima veoma lojalnu grupu potrošača u cijeloj zemlji. Prirodno, najveća koncentracija naših potrošača jeste u blizini Banje Luke. Ove godine primijetili smo posebno veliko povećanje potrošnje u kafićima i klubovima, kada su u pitanju boce 0,33 litra. To je jasan znak da nektar postaje moderan među mladima koji izlaze na takva mjesta
Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba