BERLIN, Građani Njemačke imaju sve manje povjerenja u privredu i velike kompanije, a najgore mišljenje imaju o naftnim kompanijama i osiguravajućim društvima.
Reprezentativno istraživanje marketinške kompanije MMS pokazalo je da Nijemci najviše povjerenja imaju prema firmama ili markama Nivea, Aldi (lanac saoposluga), Knorr, Akcija Čovek (najveća njemačka privatna humanitarna organizacija), Google i Prvi program njemačke televizije.
U studiji je navedeno da se od početka finansijske i ekonomske krize povjerenje Nijemaca u privredu nije stabilizovalo, uprkos političkim mjerama pomoći.
Samo još 27 odsto Nijemaca ima povjerenja u njemačku atomobilsku industriju,
koja “pokriva” najveći dio njemačkog izvoza na kojem se već godinama zasniva njemački privredni rast.
Istraživanje je pokazalo i da za povjerenje u neku marku, firmu ili privrednu branšu nisu odlučujući veličina i tradicija, već kvalitet usluge i tretman mušterija, odnos prema problemima, otvorenost i odnos prema javnosti.
Najveće povjerenje Nijemci pokazuju prema lancima jeftinih samoposluga – Aldi, Lidl i Penny. Pored toga veliki dio Nijemaca (51 odsto) ima veliko povjerenje u dnevne novine i pivare.
Autori studije tumače da je to zato jer se i dalje u velikoj mjeri vjeruje u objektivnost i nezavisnost novina, kao i u kvalitet rada pivara koje omiljeni napitak Nijemaca prave po tzv. Zapovedi o čistoti piva iz 1516. godine.
Nijemci najmanje vjeruju naftnim koncernima (samo 4,6 odsto ljudi) i osiguranjima (10 odsto), ali i firmama u oblasti fiksne i mobilne telefonije (samo 13 odsto).