BERLIN – Jedan od jačih argumenata zagovornika električnih automobila su niži operativni troškovi u odnosu na benzinske ili dizelske automobile. Ali, da li je baš sve tako jednostavno?
Argument da su servisi jeftiniji svakako stoji, a činilo se da je neupitna i ušteda na osnovu pogonskog goriva (struja naspram naftnih derivata).
Međutim, poznati njemački auto-klub ADAC dokazao je suprotno. Naime, posjedovati električni automobil u toj zemlji i nije tako jeftino, barem iz perspektive punjenja i plaćanja odgovarajuće cijene “goriva”.
U ADAC-u kažu da je u junu prosječna cijena goriva bila 1,086 evra, pa je na osnovu prosječne potrošnje Golfa TDI sa 150 KS (4,8 litara) cijena goriva na 100 km bila oko 5,21 evro.
Sa druge strane, ekvivalentni model na struju, e-Golf sa 136 KS, u prosjeku u realnim uslovima troši 17,3 kWh na 100 km, a cijena potrošene energije – ukoliko se vozilo puni na kućnoj utičnici u Njemačkoj – je 5,36 evra.
Dakle, ideja da će svakodnevnim troškovima električni automobil opravdati višu cijenu, ne stoji.
Situacija je još gora ako auto na struju punite van domaćinstva, na primjer na mreži punjača Ionity na auto-putu.
Cijena vožnje od 100 kilometara za električni Golf u tom slučaju raste na čak 13,32 eura što je više nego dvostruko skuplje nego gorivo za 100 km Golfa TDI, prenosi Revijahak. Bankar.me
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
nije tacno cuj golf dvizel 150 konja da trosi 5 litara u vecem gradu naprimjer Prijedor ide to i na 8 pa preracunaj te
U velikom gradu su mnoge raskrsnice zamijenjene nadvožnjacima i tunelima, pa se sa kraja na kraj milionskog grada (npr. Minhen) stiže ravnomjernom vožnjom od 50 ili 60 km/h sa max. dva do tri stajanja na semaforu. Tu je potrošnja sa dizel motorom oko 5 l/100km. Spominjati Prijedor u tom kontekstu je neumjesno.
nis ti vidio Minhena druze to jedno drugo tamo se ide ubanom ezbanom
Zaboravio si tram. Nek si ti vidio Prijedor. Tamo se ide pješke.