BERLIN, Male plate, loš smještaj – takvi su navodno uslovi rada sezonskih radnika koji u Njemačkoj rade za veliku trgovinsku kompaniju Amazon.
Zato su na društvenim mrežama korisnici pokrenuli akciju za bojkot Amazona.
Amazon je američka trgovačka kompanija koja se bavi prodajom robe preko interneta. Logističke centre u kojima se vrši pakovanje i priprema slanje naručene robe, ima i u Njemačkoj. Reporteri Radio-televizije iz savezne pokrajine Hesen snimili su reportažu o uslovima pod kojima rade zaposleni u Amazonu. Takozvani pozajmljeni radnici koje je Amazonu na određeno vrijeme pozajmila neka druga firma, do svog radnog mjesta moraju putovati i po nekoliko sati. Po šest sedam ih zajedno živi u malim bungalovima. Radne ugovore dobijaju tek po dolasku u Njemačku.
Na početku se radnicima obeća zaposlenje kod Amazona ali im se po dolasku obično nude ugovori drugih firmi koje onda Amazonu praktično pozajmljuje te svoje radnike. Zaposlenje u tim firmama znači i manje novca. Radnici navodno rade i po 15 sati dnevno, stalno su pod prismotrom obezbjeđenja. Amazon posebno uoči božićnih praznika zaposli hiljadu sezonskih radnika iz cijele Evrope.
Norbert Faltin dobro poznaje način poslovanja Amazona. On radi u logističkom centru u Koblenzu, aktivan je u sindikatu i portparol je osoba od povjerenja kojima se zaposleni obraćaju. Isto tako je kako kaže, “100 procentni Amazonac.”
Faltin potvrđuje navode iz televizijskog izvještaja i objašnjava da osobe od povjerenja kojima se radnici mogu žaliti, pogotovo oko božićnih praznika imaju pune ruke posla. On smatra da su slučajevi prikazani u reportaži simptomatični za kako navodi, “sistem Amazon”. Takvih slučajeva ima i u mnogim drugim logističkim centrima u Njemačkoj. On međutim odbacuje navode da su radnici iz inostranstva, ponajviše iz krizom pogođene Grčke i Španije, u Amazonu radnici druge klase.
Njemački potrošači su nakon objavljivanja reportaže o uslovima rada u Amazonu ljutito reagovali. Na društvenim mrežama su pozvali na bojkot ovog trgovačkog online preduzeća.
No, za Tapia Lilera, stručnjaka za odnose s javnošću i društvene mreže, ova vrsta iskazivanja bijesa predstavlja svojevrsni emocionalni ventil.
“Mnogi koji izražavaju svoje mišljenje su mušterije Amazona”.
Liler vjeruje da neki od njih osjećaju da snose dio odgovornosti. Izražavanje mišljenja preko socijalnih mreža predstavlja jednu mogućnost da se umiri a savjesti, a da se ipak ne promijene vlastitit postupci.
“Kada se uoči narednog Božića budu kratkoročno morali nabaviti pokloni, onda će mnogi ljudi ponovo naručivati putem interneta i radovat će se ako paket bude isporučen već narednog dana,” kaže Liller.
Amazon je najavio da će razmotriti optužbe, pored ostalog i one koje se odnose na to da se u redovima radnika osiguranja nalaze huligani i desni ekstremisti.
“Preduzeće ne trpi ni diskriminaciju ni pokušaje zastrašivanja”, priopštio je Amazon.
Sindikalac Faltin smatra da bi se radnicima koji u Amazonu dobiju posao preko posredničkih firmi najbolje pomoglo kada bi za isti posao dobili istu platu kao i stalno uposleni radnici u preduzeću. Dojče vele