BERLIN , Nijemci, koji u svijetu važe za velike pivopije, sve manje piju to piće, pa čak i evropsko fudbalsko prvenstvo, za razliku od ranijih godina, nije povećalo prodaju piva, dok njemački proizvođači imaju gotovo zanemarljiv udio na svjetskom tržištu.
Njemački pivari se vajkaju s razlogom, jer podaci pokazuju da je prije 30 godina svaki Nijemac, u prosjeku, pio 140 litara piva godišnje, a danas samo 111 litara.
Ulrih Kalmajer, menadžer jedne od najvećih njemačkih pivara “Radeberger”, kaže da bi razloge trebalo tražiti u poskupljenju piva, a u posljednje vrijeme i zabrani pušenja u gostionicama, prenosi radio Dojče vele.
“Normalno prodajemo 50.000 hektolitara na dan, a u vrijeme Svjetskog fudbalskog prvenstva, prije dvije godine, prodavali smo 75.000, odnosno 50 posto više. Međutim, sadašnje Evropsko prvenstvo nema nikakvog uticaja na prodaju i mislim da je to posljedica zabrane pušenja”, rekao je Kalmajer.
Međutim, najveći problem je neprestani rast cijena sirovina i energije, a te izdatke pivari ne mogu tek tako da prebace na kupce. “Podigli smo cijene, ali time nismo pokrili povećane troškove proizvodnje. Moraćemo zato da pribjegnemo novim racionalizacijama, a onda ćemo razmisliti i o novom poskupljenju, ne ove, ali iduće godine”, kazao je Kalmajer.
Interesantno je da njemačke pivare nisu konkurentne na svjetskom tržištu i da nemaju gotovo nikakvu ulogu. Marki piva ima na hiljade, a polovina ukupne proizvodnje piva je u rukama nekoliko koncerna.
Tu je i belgijsko-brazilski koncern “Inbev”, koji je spreman da plati 46 milijardi dolara za preuzimanje američke pivarske grupe Anhojzer-Buš, čije su kultne marke u SAD – Badvajzer i Bad lajt – istovremeno dva najprodavanija piva u svijetu.
Samo u Evropi, te dve grupacije koje bi da se integrišu, nude 200 vrsta piva.
Kalmajer je naveo poražavajući podatak da, iako je “Radeberger grupa” najveća u Njemačkoj, njeno učešće na svjetskom tržištu piva iznosi samo jedan procenat.
Ukoliko pivare žele da povećaju proizvodnju, moraju da se okrenu istočnoj Evropi, Aziji i Latinskoj Americi, jer tamo raste žeđ za pivom. Najveće tržište piva je kinesko, a sljede SAD, Rusija i Brazil, pa tek onda Njemačka.