NJUJORK, Neto dobit Facebook-a skočila je za u drugom kvartalu 2016. godine za 186 odsto u odnosu na isti period prošle godine, na temelju snažnog rasta prihoda i njegove globalne korisničke baze, što je podiglo vrijednost akcija vodeće svjetske društvene mreže.
Neto profit Facebook-a dostigao je u drugom tromjesečju 2,05 milijardi dolara u poređenju sa 715 miliona dolara iz istog lanjskog kvartala, potukavši prognoze najvećeg djela analitičara, prenosi agencija Frans pres.
Uz rast baze aktivnih korisnika na 1,7 milijardi ljudi na kraju drugog kvartala, što je 15 odsto više nego godinu dana ranije, Facebook je zabilježio 59-procentno povećanje ukupnih prihoda na 6,4 milijarde dolara, uglavnom od onlajn oglašavanja.
Prihodi od oglašavanja porasli za 63 posto, na 6,24 milijarde dolara, pri čemu su najviše skočili prihodi od reklama na mobilnim uređajima, koji sada čine oko 84 odsto ukupnih prihoda od oglašavanja, dok su prije godinu dana iznosili 76 procenata.
Akcija Facebook-a vinula se za 6,3 odsto u kasnom trgovanju po završetku radnog vremena, na rekordnih 131,40 dolara, što je trostruko više u odnosu na cenu na inicijalnoj ponudi akcija (IPO) 2012. godine.
“Naša grupacija i poslovanje zabilježili su još jedan dobar kvartal. Posebno smo zadovoljni napretkom u video području, jer se krećemo prema svijetu u kojemu će video biti u centru svih naših usluga“, naveo je u saopštenju osnivač i generalni direktor Facebook-a, Mark Zakerberg. Tanjug