NJUJORK, U mnogim američkim kompanijama, posebno u Silicijskoj dolini, radnici se ustručavaju koristiti godišnji odmor jer im se to ne čini kao odlika dobrog radnika. Jedna od takvih kompanija je i Tesla, čiji se kontroverzni direktor Ilon Mask hvali kako radi 120 sati sedmično.
Međutim, to nikako nije slučaj u najvećoj streaming kompaniji na svijetu, barem ako je vjerovati radnicima koji su svoja iskustva s godišnjim odmorima opisali za Business Insider.
Majk Džons, koji radi u kadrovskoj službi Netflixa, prisjetio se situacije kada je tek trebao krenuti raditi.
“Bio sam na druženju sa zaposlnima prije službenog početka rada i kolegica iz kadrovske me pitala kakve sam odmore isplanirao. Rekao sam da nisam baš tip za godišnje odmore i da sam mislio tu i tamo uzeti dan ili dva slobodna”, prisjetio se Džons u podkastu “We Are Netflix”, prenosi Jutarnji list.
Broj kompanija koje svojim radnicima omogućuju nelimitiran broj dana godišnjeg u SAD-u neprestano raste. Majk Džons smatra da je upravo to razlog zbog kojeg toliko voli raditi za Netflix, iako ne koristi godišnjeg koliko bi trebao.
Ovakav stav u domaćim kompanijama je potpuna nepoznanica, a nije ni u tolikoj mjeri zaživio u SAD-u. Veb stranica za karijerne savjete Glassdor provela je istraživanje i otkrila da prosječan američki radnik od plaćenog godišnjeg odmora iskoristi tek 54% dana, a kao glavni razlog navode činjenicu kako se boje da će previše zaostati na poslu ako toliko dugo izbivaju van ureda.
“Svi poznajemo one ljude kojima odmor navodno nikad nije potreban. Najveći je problem ako to rade šefovi, jer onda svi ispod njih smatraju da ni oni ne smiju koristiti godišnji”, rekla je specijalistica za zapošljavanje Netflixa Chrissy Running.
Netflix ima politiku nelimitiranih godišnjih odmora od 2004. godine, a niko ne prati ni kada dolaze i odlaze na posao. No, to ne znači da ne rade, neprestano moraju obavještavaju svoje nadređene o rezultatima poslova na kojima rade. Na web stranici kompanije stoji da “ne kroje svojim zaposlenim raspored rada i godišnjih odmora, kako bi oni sami mogli odlučiti što je bitno za njih i prepoznati kada trebaju odmor”.
“Vjerujemo u pametniji rad, a ne duži”, smatraju u Netflixu.
A da im takav pristup itekako pali pokazuju zadnji poslovni rezultati: prihodi su im porasli za 34 posto, a broj pretplatnika za sedam miliona. N1