ŽENEVA, Najveći svjetski proizvođač hrane Nestle objavio je pad prodaje od tri odsto u devet mjeseci 2014., što je posljedica jakog švajcarskog franka i drugih troškova.
Kompanija, čije je sjedište u Veveu u Švajcarskoj, saopštila je da je prodaja u prvih devet mjeseci iznosila 66,2 milijardi franaka u odnosu na 68,35 milijardi franaka u istom periodu prošle godine, što takođe ukazuje na slabu potrošnju.
Nestle je naveo, međutim, da je zabilježio rast organske prodaje od 4,5 odsto, kad se ne uzimaju u obzir kupovine i valutne fluktuacije.
Direktor kompanije Paul Bulke rekao je danas da se zadržava predviđanje organskog rasta od pet odsto za cijelu godinu.
Kompanija je navela da je jak švajcarski franak, koji zemlja pokušava da oslabi, imao znatan negativan uticaj na prodaju od 7,5 odsto.
Kompanija nije objavila podatke o prihodima za devet mjeseci.
Međutim, rezultati proizvođača “neskafea”, “perjea” i “kit-keta” pokazuju rast u svim regionima, posebno u zemljama s brzim ekonomskim rastom.
Bulke je rekao da je ostvaren dobar opšti rast u nesigurnom globalnom trgovinskom okruženju koje ne daje podsticaje. Beta