BERN, Švajcarski prehrambeni gigant Nestle nije dobio zaštitni znak u obliku četiri prsta za Kit Kat čokolade u Britaniji.
Evropski sud pravde objavio je da Nestle mora da dokaže potrošačima da mogu identifikovati vafl samom svojom pojavom – bez oznake ili nalepnice koje nose ime Kit Kat.
Predmet je vraćen na konačnu odluku britanskom Visokom sudu, koji je izbacio trgovinski žig 2013. nakon žalbe suparnika poslastičara Cadburi.
“Na britanskom sudu je da odluči, na osnovu ovog odgovora, da li se oblik Kit Kat čokoladica može registrovati kao zaštitni znak ili ne”, naveo je sud EU u saopštenju.
Nestle je tvrdio da je oblik poznatog slatkiša (prodaje se od 1935.), na tržištu sa sloganom “Napravi pauzu, uzmi Kit Kat” – prepoznatljiv.
Slučaj se “vukao” pet godina nakon što je Nestle podnio prijavu žiga 2010. a Cadburi se žalio sljedeće godine.
Sudije EU napomenuli su da žig Nestle pokazuje razliku od stvarnog proizvoda jer pokazuje samo sliku table čokolade i izostavlja riječ “Kit Kat” i delove njegovog ovalnog logotipa.
Takođe kazali su da su neke od karakteristika oblika table čokolade rezultat tehničkih procesa, a ne dizajna. B92