BERLIN – Njemačka preduzeća se u Kini suočavaju sa sve snažnijim pritiskom domaćih konkurenata, pokazuje istraživanje njemačke komore za spoljnu trgovinu (AHK).
Više od polovine među 627 preduzeća koja su odgovorila na upitnik AHK ocjenjuje da će kineske firme u narednih pet godina vjerovatno ili vrlo vjerovatno postati inovacioni lideri u njihovim sektorima. Da se to već dešava, navelo je devet posto.
“Ova godina je donijela niz izazova, od eskalacije globalnog trgovinskog sukoba do oštrije konkurencije na kineskom tržištu, podstaknute padom cijena i ubrzanom dinamikom inovacija“, rekao je predsjednik uprave AHK za Sjevernu Kinu Martin Hofman.
“Njemačke firme su u svim sektorima na kineskom tržištu morale da se prilagode još težem okruženju” rekao je.
Anketa je obavljena prošle godine, i tada je 43 posto njemačkih preduzeća od 2025. očekivalo dalje zaoštravanje uslova poslovanja, uz blago poboljšanje u potonjih pet godina.
Velika većina anketiranih firmi, 83 posto, planira da nastavi s ulaganjem u posao u Kini, prije svega da zadrži konkurentnost i jer potrošači u toj zemlji sve češće očekuju lokalizaciju proizvodnje onoga što plaćaju.
Jedna od sedam firmi, 14 posto, planira da smanji ulaganja u svoj kineski biznis.
Njemačke firme posebno teško izlaze na kraj s konkurencijom u ratu cijena i padom tražnje – ta dva problema navelo je njih 60, odnosno 52 posto.
To se nadovezuje na uobičajene izazove, poput favorizovanja domaćih konkurenata ili obaveze kupovine kineskih proizvoda.
Njemačke firme posljednjih pet godina primjećuju uspon kineskih konkurenata s inovacijama, i zato sada više od polovine njih razmatra intenzivniju razmjenu s lokalnim preduzećima, kroz partnerstvo i zajednička ulaganja.
Za saradnju su posebno zainteresovane firme iz mašinske i elektroindustrije. Cilj im je proširenje poslovanja u Kini, prilagođavanje tempu inovacija i izgradnja baze kupaca.
Smatraju da Kinezi u saradnji najviše vide korist u jačanju brenda, podizanju standarda kvaliteta i sticanju tehnološke ekspertize.
Najčešći problemi u tome su pronalaženje pouzdanog partnera, kako je navelo 42 posto, odnosno manjak uzajamnog povjerenja, kako je navelo 27 posto anketiranih njemačkih firmi.
Na poslovanje utiče i opšta politička klima, pa su tri četvrtine preduzeća u anketi navele da je odnos Brisela, Berlina i Pekinga ključan za poslovanje u Kini.
DPA

