Dosta više kilograma piva BiH je prošle godine uvezla iz Srbije, ali je duplo manje platila srbijansko pivo nego hrvatsko. Naime, više od 65 miliona kilograma piva iz Srbije BiH je platila blizu 31 milion KM.
Višemilionska sredstva BiH je potrošila i na uvoz piva iz Slovenije, Crne Gore i Holandije. Druge zemlje čije pivo smo kupovali su Njemačka, Španija, Poljska, Bugarska, Češka, Velika Britanija, Austrija, Mađarska, Rumunija i Moldavija iz koje smo najmanje piva uvezli.
Nikolas Peni, predsjednik Grupacije proizvođača piva u BiH pri Spoljnotrgovinskoj komori BiH, govori nam kako kapaciteti pivarske industrije BiH nisu u potpunosti iskorišteni, što je posljedica deficita pivarske industrije BiH u vanjskotrgovinskoj razmjeni.
“Deficit je posljedica toga što se domaće pivare u poslovanju suočavaju s mnogobrojnim poteškoćama kao što je problem transfernih cijena, nepropisnog deklarisanja i drugih necarinskih barijera prilikom izvoza. Primjera radi, neka vrsta standarda u Evropi jeste da je uvoz obično ispod deset odsto ukupne potrošnje, u veoma rijetkim slučajevima prelazi 20 odsto, dok u našoj zemlji uvoz čini i do 70 odsto ukupne potrošnje”, pojasnio nam je Peni.
Dobra vijest jeste što su svih pet domaćih pivara, Sarajevska, Bihaćka, Banjalučka, Tuzlanska i Mostarska, u protekloj godini zabilježile malo povećanje prodaje.
“To je odličan pokazatelj da možemo promjeniti trenutno stanje prekomjernog uvoza piva, ukoliko budemo imali kontinuiranu podršku vlasti”, naglasio je Peni.
Kako saznajemo, grupacija proizvođača piva, u saradnji s Spoljnotrgovinskom komorom BiH i Ministarstvom spoljne trgovine i ekonomskih odnosa, uspjela je donekle podići svijest nadležnih institucija o rješavanju problema prekomjernog uvoza piva iz drugih zemalja.
“Prvenstveno, naš cilj je da ubrzamo otklanjanje necarinskih barijera koje usporavaju razvoj izvoza piva. Bitno je istaći da domaćim pivarama nije potreban protekcionizam, već nam je neophodna kontinuirana podrška vlasti u BiH da u potpunosti sprovedu postojeće zakonske odredbe i da se domaći potrošači stave u ravnopravan položaj u odnosu na uvozne”, istakao je Peni.
Domaći proizvođači piva zadovoljni su što nije došlo do novog povećanja akciza na pivo s obzirom da su u više navrata vlastima dostavljali argumente koji dokazuju kontraproduktivnost prijedloga povećanja akciza na poslovanje domaćih pivara.
Najznačajnija izvozna tržišta za bh. pivarsku industriju su zemlje iz regije. Međutim, bh. pivare gube priliku da budu konkurentne na domaćem, regionalnom i inostranom tržištu jer je izvoz piva iz BiH podložan raznim necarinskim i drugim barijerama, što direktno pomaže uvozu.
Grupaciju proizvođača piva proteklih godina konstantno poziva nadležne da im pomognu u rješavanju njihovih problema.