Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Nedeljko Čubrilović: Autoput grade i noću

Nedeljko Čubrilović: Autoput grade i noću

capital.bacapital.ba7. Augusta 2013. — 07:10Nema komentara6 minuta čitanja

nedeljko cubrilovicBANJALUKA, Izgradnja dionice puta preko prevoja Čemerno, koja je puštena u saobraćaj, je najveća radna pobjeda ostvarena u posljednjih nekoliko decenija, ne samo u RS, nego i u cijeloj BiH, rekao je Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS, u intervjuu za “Nezavisne”.

On smatra da su na tom projektu postignuti najveći standardi i izražava nadu da će to biti trajno rješenje ovog putnog pravca. Sa druge strane, kaže i da radovi na dionici autoputa Prnjavor – Doboj teku planiranom dinamikom, te da se radi u tri smjene, ali i da kineska kompanija ne odustaje od ponude za izgradnju autoputa Banjaluka – Split, do granice sa FBiH.

U ponedjeljak je puštena dionica puta preko prevoja Čemerno, a projekat je označen kao jedan od najvećih pojedinačnih infrastrukturnih projekata u RS.
ČUBRILOVIĆ: Da. To je najveća radna pobjeda sigurno u posljednjih nekoliko decenija, ne samo u RS nego i u BiH. Tamo je pobijeđena jedna surova planina, radilo se vrlo često u nenormalnim uslovima, a u pojedinim situacijama niste mogli na gradilištu da prepoznate čovjeka čiji lik dobro poznajete. Ali, uspjelo se privesti kraju, pored svih tih prepreka, a uz domaće znanje i sredstva. I to mi je posebno drago, pogotovo što je on izazivao mnoge komentare, ali desetinama godina niko se nije usudio, prije svega, da uđe u rješavanje tog problema, ni država koja je bila mnogo jača od RS. Zahvaljujući dobroj privatizaciji “Telekoma RS” i mogućnosti da ta sredstva budu uložena u infrastrukturu da sjeverni i južni dio RS budu povezani, da se Srbiji omogući najbolji i najbrži put do Jadrana, da privreda RS dobije saobraćajnicu koja će zadovoljiti sve uslove i potrebe naših prevoznika. Mislim da su postignuti najveći standardi i da će ovo biti trajno rješenje ovog putnog pravca.

Šta je sa autoputem Banjaluka – Split preko Mliništa i da li je kineska korporacija dostavila idejno rješenje?
ČUBRILOVIĆ: Prije nekoliko dana je bio sastanak. Kinezi rade i dalje na tome, imaju rok do kraja godine da se konačno izjasne. U ovoj fazi, kako stvari stoje, oni ne odustaju od toga da daju ponudu.

Kako napreduju radovi na autoputu Prnjavor – Doboj?
ČUBRILOVIĆ: Izgradnja te dionice teče planiranom dinamikom. Sa jedne strane ide dnevno nasip oko 15.000 kubika, a sa druge strane oko 10.000. Mislimo da će tom dinamikom rokovi moći biti ispoštovani. Nadam se da će izvođači radova odraditi dio posla onako kako se od njih očekuje, da budu ispoštovani ugovori, standardi i da se radi najkvalitetnije koliko je moguće u ovim uslovima. Trenutno je kod oba izvođača angažovano 480 radnika u tri smjene. Dakle, uvedena je i noćna smjena.

Šta je sa aktivnostima na koridoru 5c, što se tiče RS?
ČUBRILOVIĆ: Prošle nedjelje je održan sastanak sa predstavnicima francuske kompanije “Bujik” i njenim partnerima kako bi bila data ponuda i kako bi se došlo do ugovora na bazi javno-privatnog partnerstva. Oni su odlučni i opredijeljani da uđu u taj posao, a sve zavisi od cijene koja će biti ponuđena i da li će finansijske uslove moći da prihvati RS. Stvari se sada odvijaju u pozitivnom pravcu i nadam se da ćemo tu doći do ugovora, ja se nadam do marta sljedeće godine kako bismo mogli zaključiti prvi ugovor u BiH o javno-privatnom partnerstvu, kad je riječ o ovoj vrsti posla.

Kada će biti donijeta konačna odluka o naplati putarine na autoputu Banjaluka – Gradiška?
ČUBRILOVIĆ: Moram reći da je menadžment “Autoputeva RS” zakazao i da je to trebalo davno da bude završeno. Naša obaveza je bila da to uvedemo početkom godine, ali veliko kašnjenje nam ne ide u prilog i sigurno da odgovornost za taj dio posla nosi menadžment “Autoputeva RS”. Mi insistiramo da to bude uvedeno što prije, ali ne bih se usudio prognozirati kada će do toga tačno doći.

Kompanija “Etihad” je preuzela 49 odsto JAT-a. Da li se sada može očekivati konačno uspostavljanje linije Banjaluka – Beograd?
ČUBRILOVIĆ: Na prošloj zajedničkoj sjednici vlada RS i Srbije najavljeno je da će biti uspostavljen redovan avio-saobraćaj između Banjaluke i Beograda. Nije još došlo do konačnih pregovora, ni do zvanične ponude, ali prema onome što se najavljuje očekujemo ovih dana konačno definisanje uslova. A mi smo opredijeljeni da damo podršku.

Kako komentarišete činjenicu da tuzlanski i sarajevski aerodromi dobro rade, a da banjalučki ne može to da postigne?
ČUBRILOVIĆ: Problem je razvijenost privrede. Znate da banjalučki aerodrom postoji više od 30 godina, da nikad nije bio samoodrživ i nikad se tome nije davalo toliko značaja. Mislim da je do sada veliki posao urađen i da je aerodrom spreman na saradnju. Važno je da smo sačuvali taj kapacitet, a razvojem privrede doći će i do razvoja aerodroma.

“Željeznice RS” u prvom polugodištu ove godine ostvarile su neto gubitak, a sa druge strane, za sedam mjeseci ove godine prihod iz prevoza je povećan. Šta je uzrok tome i kako to komentarišete?
ČUBRILOVIĆ: Prvo da kažem da su naše “Željeznice” po ocjeni Regulatornog odbora najbolje u okruženju. Što se tiče ŽRS treba konstatovati činjenicu da su oni ipak i u ovim uslovima povećali ukupan prihod. Dugoročna zaduženja ŽRS iznose 169 miliona KM i najvećim dijelom se odnose na sredstva investirana na remont pruge. Ukupan broj zaposlenih je 3.401 i na plate odlazi 70 odsto prihoda od djelatnosti. Optimalan broj radnika sa ovim obimom djelatnosti je 2.800. Ono na šta upozoravam i tražim od menadžmenta je da utiče na rashode i vjerujem da se tu može još dosta uraditi. Znate da su ŽRS napravile program koji čeka ovdje na sjednicu Vlade i menadžmenta ŽRS i tu bi trebalo definitivno da bude odlučen odnos prema ŽRS.

Kada se onda može očekivati tematska sjednica Vlade RS?
ČUBRILOVIĆ: Pa, ja se nadam u narednih mjesec dana. To je u kabinetu predsjednika Vlade RS, u pripremi je. Nije lako, zato što je potrebno donijeti teške odluke i vjerovatno finansijski podržati taj program.

Koalicija nije upitna

Da li je ugrožena stabilnost koalicije u Banjaluci i šta je sa imenovanjem direktora Centra za socijalni rad?
ČUBRILOVIĆ: Što se tiče koalicije u Banjaluci, mislim da nema problema u njenom funkcionisanju, mogu samo pojedini ljudi da budu nezadovoljni, ali sama koalicija nije upitna. Nema nikakvih problema u vezi s imenovanjem direktora Centra za socijalni rad. Mi jedino ne možemo da podržimo čovjeka koji nije predstavnik stranke, za koga se stranka nije opredijelila. Nezavisne novine

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput etihad nedeljko cubrilovic prevoj cemerno putarina top vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakDa li je kriza u Evropi zaista gotova?
Sljedeći članak Euroblic u subotu poklanja pjesme Kostića, Rakića i Jakšića

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.