BEOGRAD, Italijanska komapnija “Fijat” neće mijenjati plan o proizvodnji automobila u Srbiji, iako će od ponedjeljka, 15. decembra 48 000 radnika ove kompanije otići na prinudni odmor, potvrdio je za RTS šef odjeljenja za strane medije grupe “Fijat” Gualerbo Ranijeri.
Iako je u petak iz Upravnog odbora “Fijata” najavljeno da ova kompanija prekida proizvodnju i traži pomoć italijanske Vlade, RTS-u je potvrđeno da saradnja “Fijata” i “Zastave” ostaje po dogovoru.
Najveći broj radnika “Fijata”, koji će se od 15. decembra do 11. januara naći na prinudnom odmoru, je iz torinskog pogona “Mirafjori”.
U kragujevačkoj fabrici čuvaju staru opremu na kojoj su se proizvodila vozila “jugo”, “florida” i “Zastava 101” i neće je prodavati u “staro gvožđe”, dok ne stignu sve garancije iz Italije.
Predsjednik Samostalnog sindikata fabrike automobila “Zastava” Zoran Mihajlović rekao je da je Sindikat tražio da se ta oprema ne prodaje sve dok “Fijat” ne da kompletne garancije i isplati predviđenih 200 miliona evra.
Mihajlović je rekao da, prema njegovim nezvaničnim saznanjima, postoji mogućnost da uopšte ne počne planirana proizvodnja “punta” i da je preuranjena najava o izvozu u Rusiju.
On smatra da će “Fijat” vjerovatno odustati od prvobitne poslovne politike i mnogih stvari koje je namjeravao da radi u Kragujevcu.
Mihajlović je rekao da će se “Fijat” zbog krize opredjeliti za izradu manjih, jeftinijih automobila, inoviranih modela A klase.
On je izrazio očekivanje da će u “Fijatovim” fabrikama u Brazilu, Poljskoj i Srbiji ipak biti rađena tri nova modela i to inovirane verzije “punta”, “grande punta” ili “ćinkvećenta”.
Povodom krize koja pogađa “Fijat”, ali i automobilsku industriju u svijetu, prvi čovjek ove italijanske kompanije Serđo Markione rekao je da nikada nije video krizu takvih razmjera i da će 2009. biti najgora godina u njegovom životu.
Markione je apelovao na italijansku Vladu da preduzme odgovarajuće mjere.