KRAGUJEVAC, Novi “Fijatov” model 500L koji se proizvodi u Srbiji može se od ovog mjeseca poručiti u Italiji i na većim evropskim tržištima.
Na italijanskom tržištu će se Fijat 500L prodavati po cijeni od 15.500 evra, a za Srbiju se još formira cijena.
Serijska proizvodnja u Kragujevcu je počela 4. jula, a generalni direktor “Fijat automobili Srbija” Antonio Ćezare Ferara je najavio proizvodnju oko 30.000 tih automobila do kraja godine.
Ferara je naveo da će prozivodnja “fijata 500L” sljedeće godine zavisiti od tržišta, da FAS planira da proizvode od 120.000 do 180.000 automobila, a ukoliko budu odgovarajući tržišni uslovi, do 200.000 automobila.
“Predviđamo da ćemo oko 99 odsto proizvodnje prodavati van Srbije, ali smo spremni da uvećamo procenat prodaje u Srbiji ukoliko bude veće zainteresovanosti, na primjer, ukoliko državne institucije, kompanije budu željele da u svom voznom parku imaju taj automobil”, istakao je Ferara.
“Fijat” je najavio da će se 500L tokom 2013. prodavati u više od 100 zemalja širom svijeta, uključujući i Sjedinjene Američke Države.
Transport počinje u avgustu
U Željeznicama Srbije je ranije rečeno da bi transport novog modela 500L do Luke Bar trebalo da počne u avgustu, a prevoz vozom tih automobila od Kragujevca do Subotice i dalje ka Njemačkoj u septembru.
Iz FAS-a najavljuju i da će do kraja godine zaposliti u Kragujevcu još najmanje 800 radnika.
Ferara je izjavio da je u toj fabrici sada zaposleno oko 1.700 radnika i da svakog mjeseca prosječno bude primljeno oko 200 novih radnika pa bi FAS do kraja 2012. trebalo da ima najmanje 2.500 radnika.
Generalni direktor Antonio Ćezare Ferara je kazao da je to predviđeno i ugovorom i napomenuo da će i najveći kooperanti, koji prave svoje pogone u okviru FAS i u pogonu “Grošnica”, zaposliti dodatnih oko 1.000 radnika. Ferara očekuje da će i ostali kooperanti u Srbiji zbog proizvodnje “fijata 500L”, takođe, otvoriti nova radna mjesta.
Generalni direktor je kazao da je FIAT u FAS do sada uložio oko milijardu i 50 miliona evra, od čega više od 350 miliona u rekonstrukciju fabrike, a ostalo u opremu. Tanjug