BEOGRAD, Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije primio je u prvoj polovini ove godine 522 pitanja u vezi sa finansijskim proizvodima, uslugama i pravima korisnika finansijskih usluga, što je dva puta više nego u istom periodu prošle godine, objavila je NBS.
Najveći broj pitanja odnosi se na rad banaka – 83 odsto, i to u vezi s kreditima – 54 odsto, tekućim računima – 9,9 odsto i kreditnim karticama – 6,5 odsto. Od ukupnog broja pitanja primljenih u navedenom periodu, 17 odsto odnosi se na primjenu pojedinih odredaba Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga.
Informativni centar NBS je za prvih šest mjeseci primio 10.202 poziva građana.
Ukoliko se izuzmu pozivi koji su se ticali servisnih informacija, korisnici su najveći broj pitanja postavljali u vezi s bankarskim uslugama, mjenjačkim poslovima i osiguranjem.
Primljena su i 643 upita korisnika elektronskim putem, s pitanjima o proceduri upućivanja prigovora na rad finansijskih institucija, visini kursa, zamjeni novčanica, prinudnoj naplati, platnom prometu. Tanjug