BANJALUKA, Balkan investment banka politiku ublažavanja posljedica ekonomske krize nije bazirala na smanjenju broja zaposlenih, već racionalnijem upravljanju troškovima i povećanju efikasnosti, kazao je Edvinas Navickas, direktor te banke sa sjedištem u Banjaluci.
Balkan investment banka, koja ove godine obilježeva 10 godina rada, je prva komercijalna banka u RS utemeljena na osnovu inostranog kapitala. Kada je počela s radom, 12. juna 2000. godine, imala je samo dvoje zaposlenih, a sada se ponosi sa 172 stručna i profesionalna kadra.
Kako ocjenjujete dosadašnje poslovanje banke?
NAVICKAS: U prethodnih 10 godina učinili smo mnogo napora u pružanju što kvalitetnijih i raznovrsnijih usluga, prilagođavanju potrebama i zahtjevima naših klijenata, širenju poslovne mreže i ulaganju u kadrove i najsavremeniju tehnologiju. Posebno smo ponosni na našu najveću investiciju prije dvije godine kada smo napravili zgradu vrijednu više od 10 miliona KM. Naša vizija je da i dalje nastavimo sa širenjem poslovne mreže u BiH i da se stalno prilagođavamo savremenim uslovima poslovanja, kako bismo našim klijentima bili što pouzdaniji, kvalitetniji i bliskiji partneri u poslovanju. U svakom slučaju, ispred sebe stalno postavljamo što veće ciljeve i ulažemo napore da ih na najkvalitetniji mogući način i ostvarimo, kako bismo bili zadovoljni i mi, ali i naši klijenti prije svega.
Da li vas je aktuelna ekonomska kriza omela u ostvarivanju ciljeva?
NAVICKAS: Kao što svi znamo, kriza je uticala ne samo na poslovanje i rezultate banke, već i globalno, u velikoj mjeri pogodila je i stanovništvo i privredu, a jedno i drugo čine povezani lanac ekonomskog funkcionisanja, pa konkretno i bankarskog sektora, koji je, kako i sami znamo, pretrpio velike posljedice. Pad profitabilnosti, odnosno negativan rezultat poslovanja neželjena je, ali ne i iznenađujuća posljedica ekonomske i finansijske krize. Naime, smanjenje privrednih aktivnosti i pad standarda građana uzrokovalo je nemogućnosti klijenata da na vrijeme ispunjavanju svoje kreditne obaveze, što je dovelo do izdvajanja značajnijih finansijskih rezervi za pokriće potencijalnih kreditnih gubitaka. Povećana rezervisanja za kreditne gubitke opteretila su prihode Balkan investment banke što se, u prošloj godini, odrazilo i na pokazatelje profitabilnosti. Ali, bez obzira na to, želim da naglasim da je poslovanje naše banke stabilno i da smo pred sebe postavili visoke ciljeve koje ove godine namjeravamo da postignemo. Iznad finansijskih ciljeva, želimo da stalnim praćenjem trendova u bankarskom sektoru, primjenom savremene tehnologije i visoko profesionalim i kvalitetnim kadrovima, naši klijenti u nama prepoznaju pouzdanog poslovnog partnera.
Spomenuli ste da posebnu pažnju ulažete u kadrove. S obzirom na to da je u BiH, pod uticajem krize, primjetan pad broja zaposlenih u bankarskom sektoru, da li je kod vas to bio slučaj?
NAVICKAS: Balkan investment banka svoju politiku ublažavanja posljedica ekonomske krize nije temeljila na smanjenju broja zaposlenih, jer za takvu odluku ne smatramo da je dugoročnog karaktera. Zaposleni su izuzetno bitna karika za poslovanje svake organizacije, a uz zajednička zalaganja, racionalnije upravljanje troškovima i povećanjem efikasnosti, mogu se ostvariti dugoročniji rezultati. Balkan investment banka se odlučila za tu strategiju. I u narednom periodu trudićemo se da održimo postojeći broj zaposlenih i da stalnim unapređenjima, inovativnijim poslovanjem, nastavimo sa širenjem na tržištu BiH.
Šta je ono što trenutno odlikuje poslovanje banke?
NAVICKAS: Balkan investment banka je od početka poslovanja bila orijentisana prema privredi, a ponajviše malim i srednjim preduzećima. Naša strategija je zasnovana na našim vrijednostima, a to je da inovativnošću i fleksibilnošću budemo na usluzi našim klijentima i da oni u nama prepoznaju pouzdanog partnera. Osim malih i srednjih preduzeća, poljoprivrednici i penzioneri za nas predstavljaju značajnu grupu klijenata, za koje imamo posebno prilagođene i kreirane proizvode i usluge. Trudimo se da budemo maksimalno fleksibilni i da na najbolji način odgovorimo potrebama i zahtjevima svih naših klijenata, kako privrednika, tako i građana. Takođe, želimo da svojim društveno odgovornim akcijama aktivno učestvujemo u životu građana BiH. Ono što sada utiče na naše poslovanje i generalnu situaciju u bankarskom sektoru, izazvanu ekonomskom krizom, je opreznija kreditna politika koja je dovela do smanjenja kreditnih aktivnosti, sa jedne strane, ali i rast depozita sa druge strane.
U banci je u toku proljećna akcija štednje sa veoma atraktivnim kamatnim stopama i nagradnom igrom. Osim toga, Balkan investment banka povodom 10 godina rada ove godine priprema brojne akcije i povoljnosti za svoje klijente, o čemu ćemo ih na vrijeme informisati.
Banka s iskustvom vrijednim povjerenja
U budućnosti se vidimo kao banka koja zahvaljujući stalnom razvoju i širenju poslovanja, primjenom najsavremenije tehnologije i uz visoko profesionalne i kvalitetne kadrove zauzima veoma bitnu ulogu u bankarskom sektoru BiH, a svojim klijentima predstavlja pouzdanog partnera, koji odgovara na njihove zahtjeve i uz kojeg zajedno napreduju. Vidimo se kao banka čije je iskustvo vrijedno povjerenja. Nezavisne novine
Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
bruka i sramota, kakvo lagane i kupovanje intervjua
Ako vlada povuće sredstva iz ove banke, onda će svi zaposleni ići na biro rada.
Sta god ko da prica o njima meni zena tamo radi i dobija redovno platu. Za razliku od Hypa i drugih koji otpustaju Litvanci su mila majka.
do 170 miliona depozita 120 miliona KM su depoziti Vlade RS i preduzeca koje kontrolise Vlada RS. zivjeli
Drago mije čuti ZEKO da je takvo stanje sa platama.
E Igore da je samo tamo tako. Sta je s Novom bankom kojoj je Dzombic dao najvise depozita ili Bobar bankom ili Pavlovic bankom. Da ne govorim o NLB Razvojnoj banci ili Hypu koga tresu aferu po cijeloj regiji a samo nasi mediji ne smiju da zucnu o tome. Nije nam dosta sto su nam Slovenci jednom odnijeli pare nego treba da nas jos jednom ogule.
xe xe xe xe dobar odlican 😀