BANJALUKA, Broj fiksnih telefonskih priključaka u posljednje tri godine rapidno opada i uzmiče pred mobilnom telefonijom i korištenjem novih kombinovanih paketskih telekomunikacijskih ponuda, pokazuju podaci Regulatorne agencije za komunikacije BiH.
Naime, zaključno s krajem prošle godine u BiH je postojalo 989.680 aktivnih fiksnih linija, što je za 8.964 linije manje u odnosu na prethodnu godinu.
Međutim, ovako veliki broj ugašenih fiksnih telefonskih priključaka u protekloj godini je za gotovo tri i po puta manji u odnosu na broj isključenja fiksnih priključaka tokom 2009. godine, kada je ugašeno čak 32.711 fiksnih telefonskih linija, ili 33.097, koliko ih je isključeno tokom 2008. godine.
O tome da fiksna telefonija postaje vid komunikacije prošlosti i da telekomunikacijskim prostorom BiH gospodari mobilna telefonija, govori podatak da je u BiH zaključno sa krajem prošle godine bilo 3.013.700. aktivnih pretplatnika mobilne telefonije. Broj pretplatnika mobilne telefonije se u posljednje tri godine povećao za 563.275 pretplata.
Amela Odobašić, rukovodilac Sektora za odnose s javnošću RAK, rekla je da je uzrok sve manjeg korištenja fiksnih telefonskih linija u pojavi 11 alternatvnih fiksnih telekomunikacijskih operatora, među kojima neki od njih postaju ozbiljni sudionici na tržištu po dosta nižim cijenama.
“Konkurentska situacija je takva da dovodi do toga da zbog povoljnosti koje alternatvni operatori nude korisnici počinju koristiti njihove usluge”, prokomentarisala je Odobašićeva.
Odobašićeva je podsjetila da RAK ima za cilj da na tržištu telekomunikacija BiH podstakne ulazak novih telekomunikacijskih tehnologija, tako da sada postojećih 57 operatora u paketima nudi usluge televizije, Interneta i fiksne telefonije.
U kompaniji “M:tel”, jednom od tri dominantna telekomunikaciona operatora u BiH, kažu da je broj njihovih korisnika fiksne telefonije u blagom padu, tako da je na kraju prošle godine bio za tri odsto manji u odnosu na kraj 2009. godine.
Aleksandra Šobić, šef “M:telove” PR službe, kaže da je budućnost telekomunikacija u kombinaciji usluga, te da paketske ponude fiksne telefonije, Interneta i IP televizije nude brojne pogodnosti za korisnike, s čim paralelno dolazi do pada broja fiksnih priključaka.
“Broj korisnika naših ‘Open paketa’, koji nude ovako kombinovane usluge, konstantno raste, tako da je od lansiranja open 1. oktobra broj korisnika ovih usluga do kraja godine iznosio 5.284, dok se danas procjenjuje da ih je 10.000”, navodi Šobićeva.
Ona je dodala da fiksna telefonija pomalo gubi trku s novim, modernijim tehnologijama, ali još postoji značajan broj privatnih korisnika i kompanija, koji komuniciraju upravo na ovaj način.
Ćulibrk: Nismo iznenađeni
Predrag Ćulibrk, generalni direktor “Telekoma Srpske”, kaže da nije iznenađen dešavanjima u fiksnoj telefoniji, jer je to oblast koja je na globalnom nivou vrhunac doživjela prije desetak godina.
“Pojavom mobilne telefonije i padom cijena ljudi sve manje imaju potrebe za fiksnim telefonom”, kazao je Ćulibrk, dodajući da pad broja korisnika na godišnjem nivou iznosi od jedan do dva odsto, što je trend koji je prisutan i u okruženju.
Prema njegovim riječima, bolnu tačku predstavlja i naplata RTV takse preko njihovih računa, što utiče na značajan odliv korisnika.
“Treći razlog koji ne krijemo je to što je 2006. godine došlo do liberalizacije tržišta fiksne telefonije i pojave novih alternativnih kablovskih operatora”, kaže prvi čovjek “Telekoma Srpske“. Nezavisne novine
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Svake godine podignu cijenu pretplate u fiksnoj mreži pa ne čudi što je korisnika sve manje.
ja bih rekao da ja u pitanju plaćanje RTV takse