BEOGRAD, Pregovori srpske i ruske strane o zajmu od 800.000.000 dolara za modernizaciju željeznice nastavljaju se ove nedjelje – najavio je, za „Novosti“, Milovan Marković, generalni direktor „Željeznica Srbije“.
Lista prioriteta je promijenjena, pa će tako barska pruga i beogradski željeznički čvor morati da „propuste“ rekonstrukciju šest dionica željezničkog Koridora 10 u ukupnoj dužini od 110 kilometara.
Projekti modernizacije srpskih željeznica iz ruskog kredita podijeljeni su u tri grupe, a ugovaraće se i realizovati po fazama.
– U prvoj grupi projekata, o čijoj realizaciji se pregovara, nalaze se rekonstrukcija željezničke pruge Beograd -Pančevo u dužini od 15 kilometara, uključujući i izgradnju drugog kolosjeka, i nabavka novih ruskih dizel-motornih vozova u vrijednosti od 100 miliona dolara – rekao je Marković. – Drugu grupu projekata o kojima se pregovara čine izgradnja 68 kilometara pruge Valjevo – Loznica, za brzine vozova od 120 kilometara na čas, i rekonstrukcija pruge na šest dionica Koridora 10. U treću grupu projekata, čije usaglašavanje tek predstoji, spadaju rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd – Bar kroz Srbiju, kao i nastavak modernizacije beogradskog željezničkog čvora, odnosno izgradnja nove željezničke stanice Beograd-Centar u Prokopu i nove tehničko-putničke stanice u Zemunu.
Projekat Beograd – Pančevo obuhvata i rekonstrukciju kolosjeka i infrastrukture u stanicama Krnjača, Ovča, Pančevo-Glavna, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš. Projektna dokumentacija za rekonstrukciju srpske dionice pruge Beograd – Bar, u dužini od 277 kilometara, treba da bude dostavljena ruskoj strani sredinom ove godine.
Prokop
Kada je riječ o Prokopu, predviđen je nastavak izgradnje nove stanice koja će kao veliko saobraćajno čvorište integrisati željeznicu, metro i drum, uz objekte saobraćajne, poslovne i komercijalne namjene. Planirana je izgradnja deset kolosjeka i šest perona za 40.000 putnika dnevno i oko 250 vozova. Novosti