BEČ, Studija vrijednosti evropskih robnih marki “eurobrand 2008” koju je proveo privatni austrijski institut, European Brand Institute najvrijednijom evropskom robnom markom proglasila je Nokiu.
U studiju je bilo uključeno više od 3000 kompanija iz 24 države i 16 industrijskih oblasti. Nokia je sa tržišnom vrijednosti od 38,283 milijardi evra na vrhu.
Gerhard Hrebicek, izvršni direktor European Brand Institute je istakao tri glavna zaključka studije.
“Osjeća se podjela evropskih kompanija na istok i zapad. Vrijednosti robnih marki iz Njemačke, Velike Britanije i Francuske koje su među prvih deset najvrijednijih evropskih robnih marki čine 46 odsto ukupne vrijednosti robnih marki iz svih 24 država koje su bile obuhvaćene studijom.
Dodatnih 44 odsto dolazi iz Italije, Španije, Švicarske, Holandije, Finske, Švedske i Austrije.
U istočno evropskim državama prevladavaju međunarodne korporativne robne marke, dok su državne prisutne u puno manjoj mjeri. Izuzetak je jedino mađarska OTP banka, ruski telekomunikacijski operater Beeline i slovenački proizvođač kućanskih aparata Gorenje”, istaknuo je Hrebicek.
Snažne privredne marke imaju važan uticaj na bogatstvo zemlje, jer stvaraju privredni rast, radna mjesta i jačaju identitet države. Vrijednost finskih i švicarskih marki, koje su među deset najvrijednijih u Evropi, čine najveći postotak u odnosu na BDP pojedine države.
Finske robne marke čine 37,3 odsto BDP-a, švicarske 26,6, dok austrijskih 16,5 odsto još uvijek premašuje evropski prosjek od 9,4 odsto. Na dnu popisa su Rumunija sa 0,05 odsto i Bugarska sa 0,48 odsto.
Hrvatska je sa prošlogodišnjeg 19. pala na 20. mjesto sa 1,5 odsto.
Najvrijednije evropske korporativne robne marke:
1. Nokia
2. LVMH
3. Vodafone
4. Telefonica
5. Unilever
6. Mercedes-Benz
7. BMW
8. RBS
9. France Telecom
10. Deutsche Bank