BANJALUKA, Na adresu Pokreta potrošača RS na godišnjem nivou pristigne između 400 i 500 pritužbi potrošača, od kojih se 30 odsto odnosi na komunalne usluge, konstatovali su u Pokretu potrošača RS.
Kako su kazali, sve više potrošača se obraća Pokretu i u toku dana nekad zaprime i tri do četiri prigovora. Uprkos činjenici da se u velikoj mjeri potrošači žale, i dalje jedna trećina želi da ostane anonimna.
“Oko 30 odsto prigovora se odnosi na komunalne usluge, na prvom mjestu je električna energija, gdje često dođe do nesporazuma između potrošača i ‘Elektroprivrede RS’. U tom slučaju dosta potrošača nije u pravu, a pojedini pokušavaju da izbjegnu plaćanje svojih računa”, istakao je Dragovan Petrović, sekretar Pokreta potrošača RS.
On je ovom prilikom rekao da se na račune “Čistoće” gotovo niko ne žali, te dodaje da u ovom pokretu svakoga dana pokušavaju riješiti što više pritužbi u korist potrošača. Iz Republičke tržišne inspekcije rečeno nam je da su za devet mjeseci ove godine preventivno izvršili više od 4.250 kontrola.
Po različitim prijavama potrošača izvršeno je 414 vanrednih kontrola, gdje su u 140 slučajeva utvrđene nepravilnosti i preduzete mjere za njihovo otklanjanje.
Po konkretnim reklamacijama je izvršeno 47 kontrola, a najčešće je riječ o neprihvatanju reklamacija potrošača za kupljene tehničke proizvode, odjeću, obuću i slično. Kako su naveli iz Inspektorata RS, u šest kontrola izdati su prekršajni nalozi u vrijednosti od 7.100 KM. Nezavisne novine