BEOGRAD, Centar za korisnike finansijskih usluga, u okviru Narodne banke Srbije (NBS), je tokom 2011. primio 697 pitanja u vezi sa finansijskim proizvodima i uslugama i pravima korisnika finansijskih usluga, 73 odsto više nego u istom periodu prethodne godine, objavila je NBS.
Najveći broj pitanja odnosio se na rad banaka – 82 odsto i to na segment kredita, 61,8 odsto, tekućih računa, 8,2 odsto, i kreditnih kartica, 6,1 odsto.
Od ukupnog broja pitanja primljenih u novembru i decembru prošle godine, 43 odsto 2011. na primjenu pojedinih odredaba Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga se odnosilo. Info-centar NBS je u periodu od 1. januara do 31. decembar 2011. primio 21.098 poziva građana.
Ukoliko se izuzmu pozivi koji su se ticali servisnih informacija, korisnici su najveći broj pitanja postavljali u vezi s bankarskim uslugama, mjenjačkim poslovima i osiguranjem.
Primljeno je i 1.126 upita korisnika elektronskim putem, sa pitanjima o proceduri upućivanja prigovora na rad finansijskih institucija, visini kursa, zamjeni novčanica, prinudnoj naplati, platnom prometu.
Na sve upite odgovoreno je u propisanom roku, saopšteno je iz NBS. Tanjug