PEKING, Vrijeme je novac, a teretni brod kome od Kine do Kalifornije treba četiri dana manje od konkurencije a sposoban je da preveze 11.000 12-metarskih kontejnera brzinom od 31 čvora (u odnosu na standardnih 20-ak), štedi jedno i drugo.
Da bi 400-metarska grdosija od 170.974 tone postigla ovakvu brzinu na otvorenom moru potrebno je mnogo snage i obrtnog momenta, a dobri stari dizelaši još uvijek su najbolja opcija.
Tportal nas upoznaje sa Wärtsilä-Sulzerom RTA96-C, 14-cilindričnim monstrumom koji je težak 2.300 tona, dugačak 27 i visok 13 metara, što su dimenzije četvorospratne zgrade!
Ovo tehnološko čudo razvija 109.000KS, a prvi put je pokrenulo jedan brod još 2006. Od tada ih je svjetskim morima zaplovilo 24, a u izgradnji se nalazi još 86 primjeraka.
Za kraj možda i najinteresantniji podatak. Dvotaktni 14-cilindraš koristi se tehnologijom common-rail direktnog ubrizgavanja goriva zbog efikasnosti i uštede, a mada maksimalni obrtni moment razvija prije svega 102 obrtaja u minutu, u svakom ciklusu u cilindre ubrizga tri litra dizela. S media