SARAJEVO, Autoput na Koridoru “Pet ce” najveći je razvojni projekat u BiH, a dionica koju je najteže izgraditi prolazi kroz Federaciju BiH (FBiH), istaknuto je danas u Sarajevu tokom sesije Kran Montana foruma posvećenoj transportu i infrastrukturi.
“Prema idejnom projektu, 58 odsto trase je otovoren put, 11 odsto čine mostovi, a 30 odsto tuneli zbog čega je riječ o teško izvodljivim radovima, koji ne mogu biti finansirani samo iz jednog izvora”, rekao je direktor Direkcije puteva FBiH Erdal Trhulj.
Prema njegovim riječima, izvori finansiranja mogli bi da budu sredstva od akciza na naftne derivate, drumarine, budžet FBiH, krediti međunarodnih finansijskih institucija, te partnerstvo javnog i privatnog sektora.
“Federalno Ministarstvo saobraćaja i komunikacija i Vlada FBiH planiraju snažan razvoj transportne infrastrukture kao sredstvo ubrzanog razvoja”, rekao je federalni minisar saobraćaja i komunikacija Nail Šećkanović.
On je naglasio da, osim autoputa na Koridoru “Pet ce” , Vlada FBiH provodi i rehabilitaciju magistralnih puteva, za šta su obezbijeđena sredstva međunarodnih finansijskih institucija.
Šećkanović je naglasio da je željeznička infrastruktura u FBiH tokom proteklog rata pretrpjela štetu veću od milijardu evra.
On je naglasio da se oporavak sektora vrši uspješno, zahvaljujući međunarodnoj pomoći, prvenstveno Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke.
Šećkanović je naglasio da su u toku tenderi za projekat “Obnova željeznica u BiH 2” koji je za FBiH vrijedan 130 milina evra, a za BiH više od 200 miliona evra.
“Iz ovog projekta će se u FBiH izvršiti obnova pruge Čapljina – Mostar – Konjic i Bradina – Sarajevo u dužini od 110 kilometara i biće učinjeno sve da ovaj projekat bude završen do 2010. godine”, rekao je Šećkanović.
On je napomenuo da je neophodna obnova i modernizacija aerodroma u Mostaru i Tuzli, te da se za te projekte pokušava dobiti tehnička podrška EBRD-a.
“Najveći napredak u BiH ostvaren je u telekomunikacijama”, rekao je Šećkanović.
Ministar transporta i komunikacija Republike Srpske Nedeljko Čubrilović, iako je organizator najavio njegov dolazak, nije učestvovao u radu sesije “Transport i infrastruktura” u okviru Kran Montana foruma.