PODGORICA, Tender za privatizaciju funkcionalne cjeline Prevoz tereta, koji bi uskoro trebalo da bude izdvojen iz sastava Željeznica Crne Gore, biće raspisan na jesen, a najozbiljniji kandidati za kupovinu su mađarski “Mav Kargo” i Željeznica Srbije.
Predstavnici crnogorske Vlade, prema pisanju podgoričke “Republike”, očekuju da se za učešće na tenderu prijave i rumunske kompanije iz oblasti prevoza tereta.
U Željeznicama smatraju da će funkcionalna cjelina Prevoz tereta biti veoma atraktivna potencijalnim strateškim partnerima, jer je u pitanju profitabilna djelatnost.
Njenoj atraktivnosti će, kako tvrde u Željeznicama, doprinijeti i početak rada kontejnerskog voza na relaciji Bar – Beograd – Budimpešta, ali i realizacija projekta “Marko Polo 2” koji predviđa produženje te linije prema Temišvaru i Aradu.
Generalni direktor Željeznice Srbije Milanko Šarančić smatra da se realna potreba, interes srpske privrede i svih koji saobraćajno gravitiraju ka Luci Bar, da njegovo preduzeće bude vlasnik prevoza na prostoru Crne Gore.
“Sa kolegama u Crnoj Gori smo razgovarali i izložili naše namjere”, saopštio je nedavno Šarančić.
Kontakt predstavnika Željeznica Crne Gore i mađarskog “Mav Karga” ostvaren je prilikom posjete crnogorske privredne delegacije Budimpešti krajem prošle godine, kada je dogovoren kontejnerski voz na relaciji Bar -Beograd-Budimpešta.
“Mav Kargo”, čiji je vlasnik austrijska državna željeznica “Rail Kargo”, izdvojen je iz mađarskog državnog preduzeća za željeznički prevoz MAV 2006. i otada posluje kao samostalna članica grupe.
“Mav Kargo” raspolaže sa više 13.000 vagona, a godišnje prevozi 47 miliona tona tereta i zapošljava 3 200 radnika.