BANJA LUKA, Prema najnovijem istraživanju Asocijacije tržišta posebne opreme (SEMA), čak trećina vlasnika vozila starosti 16-24 godina ulaže u neki vid sređivanja svog automobila.
Istraživanje tvrdi da su vlasnici ove starosne grupe samo tokom 2017. potrošili čak 6,2 milijardi evra na unapređenje i modifikaciju svojih vozila.
Dalje istraživanje pokazuje da će njih čak 58% prije da se odrekne telefona na sedam dana, nego svog automobila.
Iako je broj mladih punoljetniha sa vozačkom dozvolom pao sa 77% iz 1998. na 68% u današnje vrijeme, mladi vozači su i dalje među najzastupljenijima kada su u pitanju modifikacije vozila.
Logično, njihovo ulaganje u unapređenje automobila raste sa godinama, s obzirom da imaju više novca za trošenje. Vrhunac je u 23. godini kada 32% ljudi u ovom starosnom dobu modifikuje svoj automobil, dok ih 82% ima vozačku dozvolu.
Najviše njih godišnje potroši 90-435 evra na sređivanje automobila. Oko 68% njih su muškarci, a 32% su žene.
Većina vlasnika automobila starosti 16-24 godina ulaže u nove felne i gume, potom spoljašnje modifikacije, te “hemijska” poboljšanja (aditivi, posebna ulja, itd). Potom slijede sređivanje unutrašnjosti automobila i promjene svjetslosnih sistema.
Popularan vid individualnih unapređenja vozila su zatamljivanje stakala, patosnice, gume za sva godišnja doba, nove pedale, klima…
Najzastupljenija vozila koja se modifikuju su naravno sportski automobili, ali i mali gradski automobili i kamioneti.
Ogromna većina onih koji ulažu u modifikacije ističu da to rade jer misle da će im automobil izgledati bolje. Osim toga smatraju i da će drugi ljudi misliti da je to super, mada 22% smatra da druge vjerovatno neće biti briga.
Internet igra ogromnu ulogu u ovom segmentu auto-industrije, jer 32% vlasnika automobila inspiraciju pronalazi “na mreži”, a 17% njih konkretno na društvenim mrežama.
Stari načini “inspirisanja” su i dalje prisutni, ai tek 15% njih se ugleda na TV emisije, a samo 10% na magazine, koliko ih je motivisano i filmovima.
Što se tiče osoba iz automobilskog svijeta, najuticajnije ličnosti su bivša vozačica Indikara Danika Patrik, potom sin i otac iz NASCAR-a Dejl Ernhat Mlađi i Dejl Ernhart, još jedna NASCAR legenda Džef Gordon, te komičar i TV voditelj Džej Leno, poznat kao strastveni ljubitelj automobila i vlasnik ogromne kolekcije vozila. U prvih pet nema Ilona Maska.