Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Neće da voze smeće jer im nije odobreno poskupljenje od 25 odsto

    6. Juna 2025. — 15:33

    Bolje raditi u opštini, nego u Vladi

    6. Juna 2025. — 14:18

    Srpska platila Serdarovu 58,6 miliona, a inspektor zabranio kopanje rude

    6. Juna 2025. — 13:35

    Glovo: Ne učestvujemo u uređivanju odnosa između partnera i kurira

    6. Juna 2025. — 11:11
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Devizne rezerve na kraju aprila povećane na 17,08 milijardi KM

    6. Juna 2025. — 16:30

    Mikrokreditne organizacije zaradile 11 miliona KM

    6. Juna 2025. — 15:57

    Ukupni dug Srpske 6,688 milijardi KM

    5. Juna 2025. — 13:39

    Kako su poslovale Ćubićeve firme

    4. Juna 2025. — 13:34

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Inflacija u BiH od 3,4 odsto, cijene hrane drastično rastu

    1. Juna 2025. — 12:00

    Jedno od omiljenih ljetovališta u Crnoj Gori počinje da naplaćuje ulaz

    6. Juna 2025. — 14:46

    Za četiri mjeseca Banjaluku posjetilo preko 35.000 turista

    6. Juna 2025. — 13:23

    Dubrovnik uveo posebnu zonu oko istorijskog jezgra

    5. Juna 2025. — 14:38

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli i najmanje 5 novih linija

    4. Juna 2025. — 07:29

    Rast BDP-a Republike Srpske usporio na 1,5 odsto u prvom kvartalu

    3. Juna 2025. — 16:15

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Proizvođač pelena Pampers otpušta 7.000 ljudi

    6. Juna 2025. — 14:03

    Raspoloženje u njemačkoj stanogradnji poboljšano, ali i dalje na niskom nivou

    6. Juna 2025. — 11:50

    Moguće povećanje minimalne satnice u Njemačkoj sve je bliže

    6. Juna 2025. — 08:14

    OECD smanjio prognozu rasta svjetske ekonomije

    5. Juna 2025. — 09:02
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Najčešće nezadovoljni uslugama grijanja, telekoma i struje

Najčešće nezadovoljni uslugama grijanja, telekoma i struje

capital.bacapital.ba25. Septembra 2015. — 08:45Nema komentara3 minute čitanja

индексBANJALUKA, Potrošači se najčešće žale na usluge u vezi sa telekomom, grijanjem i električnom energijom – ističe predsjednik Udruženja građana “Pokret potrošača Republike Srpske” Dragutin Bošković.

Od početka ove godine u ovo udruženje javilo se oko 200 potrošača koji su se žalili većinom na ove usluge.

“Većina je u pravu, ali se jedna trećina, nažalost, javi sa zakašnjenjem, pa im ne možemo pomoći”, napominje Bošković.

On navodi da su potrošači prilično neinformisani i da ne znaju kako da postupe kada dobiju neispravan proizvod ili kada imaju drugi problem sa trgovcem.

Potrošač u pisanom obliku treba da se obrati trgovcu, koji u roku od sedam dana treba da odgovori da li primjedbu uvažava ili ne.

Ako je odgovor negativan ili trgovac ne odgovori, potrošač se, takođe, u pisanom obliku obraća tržišnoj inspekciji koja je vrlo efikasna u rješavanju takvih stvari.

Kao primjer neinformisanosti, Bošković navodi kupovinu mobilnih telefona jer u slučaju kvara potrošač nije dužan da sarađuje sa servisom, već trgovac.

“Trgovac obično nudi tu opciju, ali potrošač ima i druge dvije opcije – da mu se dostavi isti ispravan proizvod ili da mu vrate novac. Potrošač kupovinom i plaćanjem sklapa ugovor sa trgovcem i ne bi trebalo da ima veze sa servisom jer je to stvar trgovca”, objašnjava Bošković.

On napominje da je važno da kupac prilikom kupovine obrati pažnju na deklaraciju jer trgovac robu bez deklaracije ne smije prodavati.

Bošković navodi da se Udruženju za savjete obraćaju i trgovci, te da ima i onih potrošača koji nisu u pravu.

Navodeći da u Srpskoj ima osam udruženja koja se bave zaštitom potrošača, Bošković ističe da je završen projekat umrežavanja ovih udruženja, koji je podržalo i Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske.

Prema njegovim riječima, cilj umrežavanja jeste lakša pristupačnost međunarodnim finansijskim sredstvima za projekte, iako udruženja i pojedinačno mogu sarađivati sa međunarodnim organizacijama.

“Udruženja u Srpskoj su na različitom stepenu sposobnosti za pružanje informacija, edukacije i pomoći potrošačima. Dva-tri udruženja su sposobna, a ostali manje.

Smatrali smo da je dobro da organizujemo mrežu i da jače organizacije pomažu slabije u dostizanju potrebnog nivoa”, navodi Bošković i napominje da samo udruženje iz Šekovića nije prihvatilo projekat.

Mreža nije registrovana, ali se očekuje veća angažovanost udruženja u dostizanju zajedničkog cilja – stvaranju jake i dobro organizovane mreže koja će se boriti za zašitu potrošača.

Bošković navodi da je važna aktivnost lokalnih udruženja – forsiranje primjene Zakona o zaštiti potrošača, kao i insistiranje na formiranju komisija u opštinskim i gradskim administrativnim centrima koje bi bile ključne u donošenju odluka poput poskupljenja cijene komunalnih usluga.

“Načelnik i gradonačelnik ne bi trebalo da daju saglasnost na promjene uslova i cijene usluga komunalnih organizacija dok komisija za zaštitu potrošača ne da svoje mišljenje”, poručuje Bošković za Srnu.

On navodi da u Banjaluci, Prijedoru i Doboju postoje takve komisije, dok je u drugim lokalnim zajednicama prisutna nezainteresovanost ili neobaviještenost u vezi sa tom obavezom.

Bošković smatra da je komisija u Banjaluci imala ključnu ulogu u sprečavanju velikog povećanja cijene vode i naknade za odvoz smeća, odnosno da je dozvoljeno povećanje cijene, ali duplo manje od tražene. Srna

dragutin boskovic grijanje potrosaci telekom usluge
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKompanija “Alumina” nastavlja trend uspješnog investiranja i poslovanja
Sljedeći članak Naći rješenje za blokade na graničnim prelazima

Povezani članci

TECH 02 minute čitanja

Microsoft Bing dobija besplatni video generator

NOVOSTI 03 minute čitanja

Uvođenje digitalnog evra koštaće znatno više od prvih prognoza

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Neće da voze smeće jer im nije odobreno poskupljenje od 25 odsto

6. Juna 2025. — 15:3301 minuta čitanja

“Komunalac” traži poskupljenje usluga za domaćinstva od 25 odsto, a za privredu 30 odsto.

Bolje raditi u opštini, nego u Vladi

6. Juna 2025. — 14:18

Srpska platila Serdarovu 58,6 miliona, a inspektor zabranio kopanje rude

6. Juna 2025. — 13:35

Glovo: Ne učestvujemo u uređivanju odnosa između partnera i kurira

6. Juna 2025. — 11:11

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti