BEOGRAD, Dok većina smatra da greške u traženju posla prave mladi tražioci posla, posebno oni koji su tek diplomirali i nemaju nikakvog radnog iskustva, novija istraživanja pokazuju da greške pri pronalaženju novog posla prave i oni sa dugogodišnjim radnim iskustvom.
“Stariji” su uglavnom zaboravili na koji način se traži novi (bolji) posao, pa iako imaju i po nekoliko godina radnog iskustva, često prave neke početničke pogreške. Evo četiri najčešće greške.
Jednostavnost
Jedna od čestih grešaka ljudi koji su potrazi za poslom, a koji iza sebe imaju radno iskustvo jeste ta što na intervjuu za posao zaborave „jednostavan” riječnik. Jednostavno žele da ostave dobar utisak, pa govore više nego što je potrebno, a ponekad i ne dozvole ispitivaču da dođe do riječi. Imajte na umu da odgovor na pitanje ispitivača na intervjuu za posao ne smije da traje duže od 30 sekundi i da riječnik kojim se koristite treba da bude jasan i razumljiv, prenosi “Blic.”
Nije sramota pitati za pomoć
Svakom profesionalcu je teško da pita za pomoć, posebno onom koji ima iskustva u svom poslu i po nekoliko godina. Međutim, stručnjaci smatraju kako je u “ljudskoj prirodi da se pomaže drugima”, zato nema razloga da se izbjegava traženje pomoći, posebno ako vam nije jasno pitanje tokom intervjua.
Obeshrabriti se
Većina ljudi koji su ostali bez posla povode se za uzrečicom da je „ostati bez posla isto kao i ostati bez identiteta, jer posao nudi više od same zarade”. Često se dešava da ljudi kada izgube radno mjesto teško pronalaze u sebi motivaciju za pronalazak novog posla. Ali, stručnjaci to smatraju najvećom greškom. Nije važno koliko dugo ne radite, morate i daje ostati aktivi u svim zbivanjima u svojoj struci. Uključite se u razne organizacije, družite se s ljudima iz vaše branše, nemojte odustati od traženja posla.
Imati zastarjeli, bezuspješan si-vi
Jedna od najvećih grešaka „starijih” tražilaca posla je zastarjela poslovna biografija (si-vi). Postoje i takvi tražioci posla koji nisu menjali poslovnu biografiju i do 10 godina. Stručnjaci savjetuju kako se poslovna biografija mora redovno nadopunjavati. Poslovna biografija je, naime, jedini vid vaše prve prezentacije poslodavcu, zato je shvatite vrlo ozbiljno. Ona mora biti sistematična, informativna i jasna.