BERLIN, Jak rast konjunkture i niske cijene energenata i kamata na štedne uloge povećale su kupovnu moć tradicionalno štedljivih Nijemaca na najviši nivo od oktobra 2001. godine, proizilazi iz jedne ankete nirnberškog Instituta za istraživanje tržišta (GfK), prema kojoj je ”konzum-barometar” dostigao vrijednost od 9,7, javljaju njemački mediji.
“Pad cijena energenata, jača kupovna moć privatnih domaćinstava i, pri tom, ostavlja još prostora za kupovinu”, smatra jedan od eksperata GfK Rolf Birkl, koji je rekao da zbog istorijski niskih kamata nema skoro nikakvog stimulansa za štednju u bankama.
Kod Nijemaca sada, prenose mediji, raste sklonost ka kupovini skupih stvari, poput automobila ili namještaja, ali eksperti upozoravaju da bi, bez obzira na poboljšanje kupovne klime i moći, moglo da dođe do promene situacije zbog sukoba u Ukrajini i grčke dužničke krize.
Birkl, međutim, smatra da međunarodne krize sa zada ”igraju” jednu ”sporednu ulogu” u ”glavama” potrošača.
”Iz ugla potrošača se svi relevantni indikatori razvijaju u ovom momentu pozitivno. Na svim poljima razvoj poznaje samo jedan pravac – na gore”, rekao je Birkl i ukazao na to da potrosači vjeruju u njemačko tržište rada, odakle je, takođe, juče saopšteno da je nezaposlenost smanjena.
Broj nezaposlenih u februaru, u odnosu na januar, smanjen je za 15 000 na 3,017 miliona građana 82- milionske nacije. To je za 121 000 nezaposlenih manje, nego u februaru lani, saopštio je njemački Savezni zavod za statistiku. Tanjug