FRANKFURT, Najprofitabilniji proizvođači automobila su Porsche i Ferrari, a među glavnim proizvođačima Toyota.
Prema studiji njemačkog analitičkog insituta Center Automotive Reserach, u ovogodišnjem prvom polugodištu najveći profiter je Porsche, koji je prema njihovim podacima sa svakim prodanim automobilom ostvario 16.590 evra profita, na drugom mjestu su Ferarri i Maserati sa 15.000, nešto niže njemački premium predstavnici Audi i BMW, a malo iza njih Mercedes-Benz.
Porsacheova marža je navodno 18-postotna, u Ferarriju iznosi 15 odsto, u Audiju 10 odsto. Među glavnim proizvođačima je najviša u Toyoti (nisu naveli, ali su spomenuli njen luksuzni brend Lexus sa premijskim i time skupljim vozilima), a visoko je i Hyundai, čija je marža oko 9 odsto.
Značajno niže u toj klasifikaciji je Volkswagen (629 evra). S gubitkom su u prvoj polovini ove godine radili Fiat, Seat, Peugeot-Citroën te Renault. To baš i nije iznenađenje, jer poslovni rezultati ovih proizvođača u zadnjim godinama nisu blistavi.
Sve spomenute brojke su izračunate na podlozi podataka o profitu preduzeća prije plaćanja oporezivanja i kamata (EBIT).