Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    “Prointer” nestao, Vujić nastavlja biznis sa novim firmama

    5. Juna 2025. — 15:36

    Sud: Agencija nema pravo da krije ugovor sa Kinezima od 57 miliona KM

    5. Juna 2025. — 15:02

    Kuriri Glova u BiH bez ugovora i osiguranja: Isplata noću, u kešu i na parkingu

    5. Juna 2025. — 13:00

    Ribolovci prinudno naplaćuju 116.000 KM od HE na Vrbasu

    5. Juna 2025. — 11:39
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Ukupni dug Srpske 6,688 milijardi KM

    5. Juna 2025. — 13:39

    Kako su poslovale Ćubićeve firme

    4. Juna 2025. — 13:34

    Na račun javnih prihoda prikupljeno 1,82 milijarde KM

    3. Juna 2025. — 14:49

    Srpska se ponovo zadužila više od plana

    3. Juna 2025. — 14:41

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Inflacija u BiH od 3,4 odsto, cijene hrane drastično rastu

    1. Juna 2025. — 12:00

    Dubrovnik uveo posebnu zonu oko istorijskog jezgra

    5. Juna 2025. — 14:38

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli i najmanje 5 novih linija

    4. Juna 2025. — 07:29

    Građani Srpske od nedjelje mogu koristiti turističke vaučere

    30. Maja 2025. — 16:02

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Rast BDP-a Republike Srpske usporio na 1,5 odsto u prvom kvartalu

    3. Juna 2025. — 16:15

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    OECD smanjio prognozu rasta svjetske ekonomije

    5. Juna 2025. — 09:02

    EK: Bugarska ispunjava uslove da uđe u evrozonu od 1. januara 2026.

    4. Juna 2025. — 16:20

    Njemačka vlada planira poreske olakšice od 46 milijardi evra

    4. Juna 2025. — 15:50

    Folksvagen i sindikat dogovorili ukidanje 20.000 radnih mjesta

    4. Juna 2025. — 11:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Na autoputu Banja Luka – Gradiška zarada 15 miliona evra

Na autoputu Banja Luka – Gradiška zarada 15 miliona evra

adminadmin23. Aprila 2008. — 06:001 komentar4 minute čitanja

BANJALUKA, Koliko će putnika godišnje prolaziti autoputevima u Republici Srpskoj zna austrijska kompanija “Strabag” s kojom Vlada RS pregovara o njihovoj gradnji, ali koja takve podatke smatra poslovnom tajnom.
Autoput Banja Luka – Gradiška imaće godišnji prihod od oko 15 miliona evra, što znači da će se isplatiti za manje od 10 godina. U cijelosti završen autoput Gradiška – Banja Luka – Kupres – Split značiće privlačenje desetine hiljada turista iz Evrope, koji putujući na hrvatsko primorje, za sada, zbog loših puteva zaobilaze BiH i RS, kaže u intervjuu za “Fokus” ministar saobraćaja i veza RS, Nedeljko Čubrilović.
Šta ako Federacija BiH ne izradi svoj dio autoputeva koji se nastavljaju na naše, a koji su bitni kao veza s morem?
Hrvatska je zainteresovana za ovaj projekat, pa su jedan dio puta od Splita već uradili. Zainteresovana je i Vlada Livanjskog kantona. Prema tome, to ne bi bilo upitno.
Hoće li krajem maja konačno biti potpisan ugovor sa “Strabagom”?
Još se pregovara. Vlada RS u izgradnju mreže autoputeva može da uloži samo dionicu autoputa Banja Luka – Gradiška i eventualno da snosi uslove po kojima bi mogla biti povučena sredstva za rješavanje imovinskih odnosa. Sve ostalo leži na budućem koncesionaru. Ako “Strabag” ne bude do kraja ispoštovao uslove koji su navedeni u memorandumu, Vlada RS neće potpisati ugovor.
Znači li to da će “Strabag” platiti rješavanje imovinsko-pravnih odnosa?
“Strabag” bi trebalo da obezbijedi sredstva za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i za izgradnju putne mreže. Da li će on nositi kredit, kojima će biti rješavani imovinsko-pravni odosi, definisaćemo kroz ugovor.
Praksa u svijetu jeste da države regulišu rješavanje tih odnosa, kako bi ostali u vlasništvu države, a putevi se daju koncesionaru na korištenje.
Mogu li se pritom desiti problemi oko imovinsko-pravnih odnosa, koji su pratili gradnju autoputa Banja Luka – Gradiška?
Uvijek postoji opasnost, mada mislim da se to neće desiti. Za različite dionice rješavanje tog pitanja je u različitim fazama. Negdje se rade studije izvodljivosti, a negdje izvedbeni projekti. U najvećem dijelu nije ništa urađeno, osim rezervisanih trasa. Dok ne budu gotove studije ništa se ne može raditi po pitanju izuzimanja zemljišta.
Koliko će novca biti uloženo u željeznice?
U drugoj fazi rekonstrukcije željezničke infrastukture u RS, koja će trajati do kraja 2009. godine, biće uloženo oko 70 miliona evra, dok je u prvoj fazi već uloženo oko 25 miliona evra, sredstava dobijenih od Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke. “Željeznice RS” su kandidovale šest projekata za sredstva iz Razvojnog programa Vlade RS. Tri projekta odnose se na rekonstrukciju i modernizaciju kapaciteta za održavanje vozova, čime bi postali samostalni od inostranog remonta i zaposlili dodatnih 50 radnika.
Dokle se stiglo s najavom američke kompanije “Dženeral elektrik” o ulaganju u “Željeznice RS”?
To ćemo znati do kraja ove godine, kada bude završena njihova studija, koja će definisati o kojem vidu ulaganja bi se radilo, na koji način i u kojem obimu.
Možemo li očekivati da se “Željeznice RS” transformišu u dva odvojena preduzeća, kao što je bio slučaj s poštom i telekomom?
To nam je krajnji cilj. Željeznice će se dijeliti na infrastrukturu, koja je u principu uvijek državna, i na operatera, kojih može biti više. Izmjenama Zakona o željeznicama, predviđa se, za sada, samo složeno preduzeće i infrastukture i operatera, koji je takođe državni. Ako dođe do razdvajanja, trebalo bi očekivati pojavu privatnih operatera, zajedno s državnim.
U ponedjeljak ste potpisali ugovor o pokretanju nove avionske linije za Salzburg. Da li je takav poduhvat ekonomski isplativ?
Teško je reći. Činjenica je da moramo tražit načine da otvorimo banjolučki aerodrom, i da pomognemo privrednicima iz cijele RS da sa što manje utrošenog vremena odlaze u evropske destinacije. Našli smo partnera koji je voljan održavati ovu liniju narednih šest mjeseci. Ako se tokom tog perioda pokaže da je opravdana, avio-linija će da zaživi bez finansijske podrške Vlade RS. Ukoliko se pokaže da nije isplativa, vidjećemo da li će biti ugašena.
Jeste li pronašli koncesionara za gradnju aerodroma u Trebinju?
Rano je govoriti ko će biti koncesionar. Sada mogu samo reći da interes pokazuju mnoga pravna i fizička lica. Direktor Aerodorma Trebinje obavio je neke konsultacije u okviru Evropske unije. Njegova je ocjena da smo sve bliži koncesionaru.Fokus

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOpel povukao “astru” iz prodaje zbog greške
Sljedeći članak V. d. direktora preduzeća “Konfekcija Borac” iz Prijedora utajio 304.000 KM poreza

Povezani članci

Capital teme 54 minute čitanja

Đokić: Kinezi odobrili kredit za HE „Bistrica“

Capital teme 39 minuta čitanja

Nobelovac Joseph Stiglitz za CAPITAL: Rusija bi mogla da zaradi od sankcija

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. brankica 6. Decembra 2009. 00:40

    gdje se može vidjeti skica kuda prolazi ovaj put

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

“Prointer” nestao, Vujić nastavlja biznis sa novim firmama

5. Juna 2025. — 15:3602 minute čitanja

BANJALUKA – Sa zgrade u Vidovdanskoj ulici u Banjaluci skinut je natpis „Prointer“ sa čime je ova IT kompanija, poznata po milionskim ugovorima sa javnim sektorom nestala iz očiju javnosti.

Sud: Agencija nema pravo da krije ugovor sa Kinezima od 57 miliona KM

5. Juna 2025. — 15:02

Kuriri Glova u BiH bez ugovora i osiguranja: Isplata noću, u kešu i na parkingu

5. Juna 2025. — 13:00

Ribolovci prinudno naplaćuju 116.000 KM od HE na Vrbasu

5. Juna 2025. — 11:39

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti