BRISEL, Najveći svjetski proizvođač piva “Anhojzer-Buš InBev” saopštio je juče da je prošlogodišnje Svjetsko prvenstvo u fudbalu, održano u Brazilu, značajno doprinijelo rastu prihoda i profita u 2014.
Belgijsko-brazilski pivski gigant, koji je bio glavni sponzor turnira, ostvario je prošle godine rast neto profita od 11,7 odsto na 8,86 milijardi dolara i rast prihoda od 5,9 odsto na 47,1 milijardu, prenosi agencija Frans pres.
“Svjetsko prvenstvo u Brazilu bilo je naše najuspješnije do sada”, navela je kompanija. Prodaja “badvajzera”, oficijelnog piva Mundijala 2014, porasla je 5,9 odsto prošle godine, a “korone” 5,8 odsto.
Uspjeh u Brazilu nadoknadio je slabe rezultate u SAD, još jednom ključnom tržištu za kompaniju. Zarada prije oporezivanja i depresijacije u Kini, jednom od najvećih svjetskih tržišta piva, porasla je 29 odsto. Kina je, ipak, za AB InBev, relativno malo tržište, budući da kompanija tamo ostvaruje prihode od oko 700 miliona dolara.
Kompanija ove godine planira da od akcionara otkupi akcije vrijedne milijardu dolara.
AB InBev formiran je 2008. spajanjem belgijsko-brazilske grupacije InBev i američkog “Anhojzer-Buša”. Tanjug